نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 17:55

ثبت‌نام بیش از ۱۷ هزار نفر متقاضی آموزش‌های مهارتی در ایلام

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: برای بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی در سال جاری، تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند.

مجید ولی‌زاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام، عصر جمعه ۸ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، با ارائه آمار عملکردی ۹ ماهه سال جاری گفت: ۱۴ هزار و ۷۴۱ نفر در کارگاه‌های آموزشی دولتی فنی‌ و حرفه‌ای ایلام شرکت کرده‌اند که در مجموع ۲۵۹۷۸۶۶ نفرساعت است.

وی افزود: این میزان آموزش در ۱۲ مرکز دولتی و بیش از ۳۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی در سطح استان ارائه شده است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام ادامه داد: برای بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی در سال جاری تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۸٠٠ نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند که ۵۵ درصد این تعداد آقا و ۴۵ درصد نیز خانم هستند.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی استان ارائه شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲٠ هزار و ۶٠٠  نفر متقاضی از این آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: عملکرد آموزشی در سال جاری نسبت به سال ۹۹ بیش از ۶۳ درصد افزایش یافته است و در آموزشگاه‌های آزاد نیز ۴۳۸۲ نفر با ۱۰۶۵۹۷۸ نفرساعت شرکت کرده‌اند.

ولی‌زاده افزود: همچنین بودجه تملک دارایی در این بازده زمانی ۴٫۶۴ برابر شده یعنی معادل ۴۶۴ درصد افزایش بودجه اتفاق یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است، آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش‌افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقا بخشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619936

مهمترین اخبار ایران و جهان: