نیوز سیتی!
11 فروردین 1403 - 13:34

ساخت فاز دوم مرکز خریدوفروش پرندگان زینتی تهران در منطقه ۱۸

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس(غرب) در منطقه ۱۸ خبر داد.

سعید بیگی؛ مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌ فارس (غرب) اظهار کرد: در لاین کندروی اتوبان آزادگان مسیر شرق به غرب و محله خلیج فارس، مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی غرب یا خلیج فارس است که از سال 1389 فاز نخست آن شروع به فعالیت کرده به طوری که بالغ بر 300 غرفه خرید و فروش پرندگان زینتی در این محل فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نواقص موجود در بازار فروش پرندگان تصریح کرد: علی‌رغم گذشت سال‌ها هیچ اقدامی برای رفع موانع و نواقص این بازار نشد و با روی کارآمدن مدیریت شهری در دوره ششم بررسی‌های برای رفع نواقص انجام شد.

بیگی ادامه داد: بنابر برنامه‌ریزی مدیریت شهری در ادوار گذشته دو محل برای فروش پرندگان در دو قسمت شرق و غرب ( جنب اتوبان آزادگان) پبش‌بینی شده بود که البته هر دو مکان با مشکلاتی روبرو بودند که ناگفته نماند مشکلات بازار شرق بیشتر از غرب بود و غرفه‌داران اذعان داشتند که مراجعه‌کنندگان در این بازار بسیار کم است و همیشه معترض بودند و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با همکاری شهرداری منطقه 18 زمینی بری راه‌اندازی فاز دوم دوم بازار پرند فروشان تامین کرد که این زمین توسط شهرداری منطقه 18 تهیه شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در مورد جزئیات فاز دوم بازار پرنده فروشان گفت: در سال 1397 و در دوره مدیریت شهری سابق تهران بالغ بر 100 واحد پرنده  فروش سطح شهر به مرکز خرید و فروش پرندگان در شرق تهران و در حدود 20 کیلومتری جاده امام رضا(ع)، ورودی مجتمع صنفی و خدماتی خاوران منتقل شد.

بیگی ادامه داد: بازار پرنده فروشان شرق به دلیل دوری راه و عدم سنخیت جنس کار با بافت مجتمع صنفی خاوران با استقبال شهروندان رو به رو نشد و رونق چندانی نداشت. به همین دلیل مجموعه مدیریت شهری تهران، خاصه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل بر آن شد تا تعدادی غرفه را در مرکز خرید و فروش پرندگان خلیج فارس ساخته و افرادی را که واجد شرایط هستند، در مرکز پرندگان غرب مستقر کند. ساخت این 100 غرفه در ضلع شمالی مرکز خرید و فروش پرندگان امکان خرید بهتر و ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان را فراهم می‌کند و طی هفته‌های آینده این بازار راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از تجربه های ادوار گذشته در طراحی فاز دوم، گفت: در طراحی و اجرای این مرکز سعی شده است از تجربیات شرکت و اتحادیه طیور و ماکیان در بحث سرمایش، گرمایش، استحکامات، ابعاد و سایر موضوعات استفاده شود. تهمیداتی برای احداث این بازار درنظر گرفته شده است تا مشکلات فاز نخست را نداشته باشد همچنین کار مشترکی با سازمان محیط زیست استفاده از پساپ برای آبیاری درختان شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692780

مهمترین اخبار ایران و جهان: