نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 10:24

گمرک تخصصی نفتی شهرک صنعتی پاسارگاد قزوین در دهه فجر افتتاح می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین از راه‌اندازی و افتتاح گمرک تخصصی نفتی شهرک صنعتی پاسارگاد در دهه فجر خبر داد.

مهدی عبدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با اداره کل گمرک استان قزوین در خصوص راه‌اندازی گمرک در شهرک صنعتی پاسارگاد اظهار کرد: راه‌اندازی این گمرک به دلیل خطرات و موضوعاتی همچون مواد مشتقات نفتی و تصفیه روغن‌ها در دستور کار قرار گرفت تا واحد‌های مربوطه مسافت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری از پاسارگاد تا شهر صنعتی البرز را طی نکنند و هم خطراتی که مواد اشتعالزا دارند، آنان را مورد تهدید قرار ندهد.

وی افزود: بحث راه‌اندازی گمرک در شهرک صنعتی پاسارگاد دارای مواردی بود که یک ماه پیش در جلسه‌ای با رییس کل گمرک ایران، آن ها را مطرح کردیم و وی قول همکاری و پیگیری برای حل موضوعات مطرح شده را داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین ادامه داد: مقرر شده بود اواخر دی ماه، گمرک شهرک صنعتی پاسارگاد افتتاح شود که این مهم تحقق نیافت و بناست در دهه فجر راه‌اندازی می‌شود. بهره برداری از این مجموعه هم در هزینه و هم در ایمنی تاثیرگذار است و به واحد‌های تصفیه روغن دوم کمک می‌کند و شرایط را تسهیل می‌بخشد.

عبدیان در پایان بیان کرد: گمرک شهرک صنعتی پاسارگاد ۱۰۰ درصد توسط اعضای شهرک صنعتی پاسارگاد و به صورت خصوصی ساخته و هزینه احداث آن توسط اعضا پرداخت شده است که به یک سری از موضوعات در سطح استان قزوین هم کمک می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655380

مهمترین اخبار ایران و جهان: