نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 01:43

نجات جامعه اسلامی در سایه وحدت است

افغانستان در کشورهای لیبی، سوریه با خاطر نشان کردن اینکه نجات جامعه اسلامی در سایه وحدت است، ابراز کرد: زمانی که سردار سلیمانی صحبت می کنیم باید از رفتار وحدت طلبانه و خداپسندانه و تواضع او الگو بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، همایش بین المللی"شهیدالقدس و اقتدار جریان مقاومت" امشب به همت بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی ها در مجتمع آفتاب ولایت برگزار شد.

محمدالله حیدری سفیر افغانستان در کشورهای لیبی، سوریه به ویژگی های شخصیتی و رشادت های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: امروز ما از شخصیتی یاد می کنیم که در مقابل سهمگین ترین جنایات دنیا ایستاد. 

وی ابراز کرد: کابل در گذشته عروس خاورمیانه بود. یکی از جامعه شناسان بلخ می گوید در خاورمیانه سفرهای بسیاری داشتم اما زیباترین شهری که یافتم کابل بود، اما امروز دامنش آتش گرفته و سر به زانوی مصیبت دارد.

سفیر سابق افغانستان ابراز کرد: سردار سلیمانی یکی از کسانی بود که در سخت ترین شرایط افغانستان در مقابل امواج تروریسم قرار گرفته بود و گفت اگر تمام دنیا شما را فراموش کند،من در کنار شما هستم و افغانستان را تنها نخواهم گذاشت. 

وی گفت: این قهرمان بین المللی در سوریه در مقابل خطرناک ترین دشمن بشریت ایستاد و اگر سردار سلیمانی نبود، در سوریه و عراق فجایع عظیمی رخ می داد و به شیعه و سنی رحم نمی کردند.  

سفیر سابق افغانستان در لیبی و سوریه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی جبهه‌های مقاومت را متحد کرد، افزود: زمانی می توانیم ارزش سلیمانی را درک کنیم که دشمن خطرناک را بشناسیم.

حیدری با خاطر نشان کردن اینکه نجات جامعه اسلامی در سایه وحدت است، ابراز کرد: زمانی که سردار سلیمانی صحبت می کنیم باید از رفتار وحدت طلبانه و خداپسندانه و تواضع او الگو بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مردم افغانستان ارادت ویژه ای به سردار سلیمانی دارند، گفت: باید به حرکت ملی باندیشیم و امیدواریم امنیت به افغانستان بازگردد و مردم با عزت به زندگی خود ادامه دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623680

مهمترین اخبار ایران و جهان: