نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 13:46

میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو 3 اولویت اصلی در سیستان وبلوچستان است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو سه اولویت اصلی و کلان در سیستان وبلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رضا شریفی در دیدار مدیرکل و نمایندگان وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به جهت ارزیابی تاسیسات گردشگری برای برگزاری جشنواره ملی چندرسانه‌ای به میزبانی سیستان وبلوچستان به استان سفر کرده‌اند اظهار داشت: خوشبختانه توسعه در این استان شدت گرفته و این مهم نیز ناشی از تاکید ویژه مقام معظم رهبری و عزم دولت در تحقق و تسریع آن است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری جشنواره ملی میراث فرهنگی به میزبانی این استان فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های موجود به مردم ایران و کشورهای همجوار است و این قابلیت در استان وجود دارد و ما نیز به طور کامل از این جشنواره استقبال و حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: مساله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو سه اولویت اصلی ما در سیستان وبلوچستان است و از تمامی طرح‌های این حوزه حمایت کامل را انجام می‌دهیم و معتقدیم که چهره معنوی، میراثی و آداب و سنن و هنر دستان صنعتگران این استان اگر با نگاه رسانه و فرهنگی معرفی شود بازخوردهای بیشتری خواهیم گرفت.

به گفته شریفی، برای تحقق این مهم ضمن بسیج همه دستگاه‌ها و امکانات، ضرورت دارد تا دبیرخانه استانی جشنواره به سرعت تشکیل و جلسات کارشناسی و تخصصی آن برگزار شود و با تقسیم وظایف بتوانیم ضمن اخذ میزبانی این جشنواره ملی، نسبت به معرفی مردم و ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان گام‌های بلندتری برداریم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تاکید کرد: تیم مدیریتی فعلی استان بدون نگاه‌های جانبی در تلاش است تا ضمن رفع دغدغه‌های مردم استان، برخی نگاه‌های غیرمنصفانه و ناصحیح را از چهره این استان غنی و پراستعداد بزداید و در راستای رسیدن به این مسیر قطعاً میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بازیگران اصلی و هویت این استان محسوب می‌شوند که نقش پررنگی دارند.

وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان به لحاظ زیرساخت و تاسیسات اقامتی با ضعف‌هایی همراه است که تلاش خواهیم کرد هر چه سریع‌تر و با نگاه جهادی و حمایت‌های شخص استاندار و دولت در این راستا نیز اقدامات اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود که با وجود تیم مدیریتی یکصدا در استان اقدامی دور از ذهن نخواهد بود. 

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633180

مهمترین اخبار ایران و جهان: