نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 17:54

وزیر کار: هرمزگان در زمینه اشتغال بالاتر ازحدانتظار درخشیده

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: هرمزگان در زمینه اشتغال و فراهم سازی زمینه های اشتغال در میان 7 استانی است که بالاتر از حد انتظار درخشیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلسه شورای عالی اشتغال تمامی استان های کشور امروز با حضور رییس جمهور و وزیر کار به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و مهدی دوستی استاندار هرمزگان و مجتبی معین وزیری مدیرکل کار و نیز فرمانداران قشم و بندرخمیر نیز بدلیل برگزاری شورای عالی اشتغال هرمزگان در شهرستان بندرخمیر، در این جلسه حضور داشتند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این جلسه با اشاره به این که در استان طرحی را با نام ۱ تا ۹۹ ایجاد کرده‌ایم یعنی پروژه‌هایی با پیشرفت یک درصد به بالا ولی ۹۹ درصد. یعنی همه مجوزها اخذ شده و کارها انجام شده ولی به تولید نرسیده است که شمار این پروژه ها حدود ۳۳۵ طرح در حوزه صنعتی و کشاورزی است که در صورت تأمین اعتبار، 12 هزار شغل مستقیم ایجاد می کنند و این پروژه ها اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گفته استاندار هرمزگان، ضروری است تا تعریف طرحها بر پایه زنجیره های ارزش در کشور باشد و در این مسیر بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و بخش تعاونی نیز بهره بگیریم.

وی که در حضور رییس جمهور سخن می گفت، عنوان داشت: شاهد حلقه‌های مفقوده تجاری در کشور هستیم مثلا کشاورزی شکل گرفته اما دسترسی به بازار وجود ندارد و باید بسترهای حقوقی برای فعال سازی این ظرفیت‌ها فراهم شود.

وزیر کار در ادامه با بیان این که استان هرمزگان در کنار استان های مرکزی و خراسان جنوبی و سمنان، آذربایجان شرقی، بوشهر و خوزستان بالاتر از حد انتظار درخشیده است، بر تحرک هر چه بیشتر استان های حاضر در میانه و انتهای جدول تأکید کرد.

آیت الله رییسی رییس جمهور نیز در این مراسم با تأکید بر توسعه هنرستان‌ها، مهارت آموزی را بسترساز اشتغال خواند و اشتغال فارغ التحصیلان را یکی از اولویت‌های استانداران عنوان کرد و خواستار افزایش اشتغال در حوزه کشاورزی و خدمات شد.

وی از دبیرخانه شورای عالی اشتغال خواست تا برای اشتغال آفرینی در حوزه اقتصاد دریا، اقتصاد روستا، اقتصاد دیجیتال و ... فکر کند.

آیت الله رییسی حمایت از صنایع دستی و ایجاد بازار صنایع دستی و کسب و کارهای خرد در ورودی و خروجی استان‌ها و شهرها را هم مورد تاکید قرار داد و به استانداران توصیه کرد تا برای عرضه این دست از کالاها، بازار تعریف کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634536

مهمترین اخبار ایران و جهان: