نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 17:20

درخشش شرکت‌های فناور مرکز رشد علم و فن آوری در جشن پیروزی انقلاب‌

شرکت‌های فناور مرکز رشد علم و فن آوری در جشن پیروزی انقلاب خوش درخشیدند.

خبرگزاری فارس مازندران- سرویس اقتصادی| "برگردیم به دهکده ، گاوهای همسایه را با نام صدا کنیم، هر صبح و شام عطر نان گرم را حس کنیم برگردیم به دهکده "

این صدای دلنشین مردی است که بیش از سه دهه زندگی راحت در غرب را رها کرده و با نیت اشتغال زایی و کارافرینی اولین موزه مردم شناسی دنیا و مجتمع  کشت و صنعت گیاهان دارویی کندلوس را تاسیس کرده است.

و حالا  در چهل ششمین سالگرد پیروزی انقلاب  شاهد گشایش نمایشگاه  توانمندی های فناورانه  مراکز رشد  و دستگاه‌های  شهرستان نوشهر هستیم.گزارشی که در پی می‌آید به این رویداد مبارک شهرستان می‌پردازد.

بازدید از نمتیشگاه

اولین نمایشگاه دست آوردهای علمی دستگاه‌های شهرستان نوشهر و مراکز رشد واحد های فن آور برگزار شد. 

 این رویداد به مدت دو روز شانزدهم و هفدهم بهمن همزمان با گرامیداشت ایام الله  دهه فجر برای بازدید دایر بود.

حسن محمدی رئیس  مرکز رشد فن آوری، معرفی توانمندی مراکز علم و فن آوری  و دستگاه های اجرایی را هدف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.۳۰ شرکت فن اور، ۱۳ مجموعه صنایع دستی،  ۶ واحد صنعتی فعال، ۲۳گروه اشتغال  هنرستانی و دانش‌آموزی در چهار طبقه این مجموعه  در معرض دید مخاطبان قرار گرفتند.

مدیر مرکز رشد و فن‌آوری ضمن  اظهارات فوق افزودند هماهنگی بیشتر و حضور دانشگاه‌های منطقه  می‌تواند بر رونق شرکت های دانش بنیان بیفزاید.

حضور جمعی از مسوولان در نمایشگاه 

 

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نوشهر  منشا شکل گیری  مرکز رشد فن آوری  شهرستان نوشهر را وجود دانشگاه استراتژیک علوم و فنون دریایی نوشهر دانست، و افزود: به برکت حضور این دانشکده شهرستان افتخار حضورقدوم مبارک مقام معظم رهبری و برکات حاصل از آن  می‌شود.

آدینه عمویی به نمایش اقتدار  بین‌المللی در سفر دور دنیا اشاره کرد و افزود: فعالیت  مرکز رشد با تجهیزات دریایی  آغاز شد وبه مرور سایر شاخه های صنعتی  از جمله بهداشتی و آرایشی غذایی به آن اضافه شد.

متولی کار و رفاه اجتماعی شهرستان به شعار هر خانه یک کارخانه اشاره کرد و گفت: دنیا به سمت اشتغال  خانگی روی آورده و ما هم از سال ۱۳۹۰ با تصویب طرح حمایت از اشتغال خانگی به دنبال حمایت از ایده های اشتغال زا با اعطای تسهیلات و اتصال به بازار فروش هستیم.

بنیان گزار موزه مردم‌شناسی کندلوس و کار آفرین برتر کشور در خصوص مراکز رشد گفت: کشور ما که در نقاط بی شماری در مسیر توسعه قرار دارد، مانند کودکی است که نیاز به حمایت، تربیت و آموزش دارد و مراکز رشد با این هدف متولد شده تا بتواند در رشد ‌تعالی جامعه با آگاهی و تجربه نقشی موثر ایفا کند.

 علی اصغر جهانگیری افزود:"امیدوارم توجه ویژه ای به این مراکز شود تا شاهد رونق و شکوفایی کشور عزیزمان باشیم".

 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس  نیز در خصوص مزیت محصولات شرکت های دانش بنیان  گفت:"با توجه به دانش محور بودن، نقش مهم و کلیدی در رقابت با محصولات دیگر دارند و در صورت وجود اقتصاد آزاد تاب آوری بالایی دارند.

محمد علی گلستانی  افزود:"کشاورزی و گردشگری که دو محور مهم  اقتصادی در استان مازندران هستند، نیز از این مقوله مستثنی نیستند. لذا با توجه به وجود ظرفیت های علمی در شهرستان‌ نوشهر و چالوس بخصوص دانشکده های کشاورزی و گردشگری، بهتر أست که أز تخصص اساتید و ظرفیت های  دانشگاه هاکه به صورت علمی و دانش بنیان کار میکنند ،بهره برداری ودر اجرای پروژه های مرتبط  استفاده  شود.

مدیر اولین شرکت مستقر در پارک علم و فناوری مازندران و موسس اولین موزه تکنولوژی مستقر در دانشگاه گردشگری  چالوس در تشریح  مراکز رشد و پارک علم و فناوری گفت:دانشگاه‌ها نقش مهمی در تولید دانش بنیان دارند، زیرا این مؤسسات محورهای اصلی تحقیقات علمی و نوآوری هستند. آنها از طریق ارتباط نزدیک با صنعت، تحقیقاتی اساسی را انجام داده و نتایج آنها را به تجارت و جامعه منتقل می‌کنند. همچنین، دانشگاه‌ها با فراهم کردن زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی، به ایجاد فرهنگ دانش بنیان در جامعه کمک می کنند.

کامران پاشایی افزود: دانشگاه‌ها با ارائه آموزش عالی، تحقیقات پیشرفته، و ارتباط نزدیک با صنعت، به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کنند. آنها دانشجویان را با مهارت‌ها و دانش لازم برای ورود به بازار کار آموزش می‌دهند. همچنین، تحقیقات دانشگاه‌ها نقش مهمی در نوآوری و توسعه فناوری دارد که می‌تواند به رشد و بهبود عملکرد شرکت‌ها و صنایع کمک کند. همچنین، ارتباط نزدیک با صنعت به دانشگاه‌ها این امکان را می‌دهد تا نیازها و چالش‌های کسب و کارها را درک کرده و راهکارهای مناسب ارائه کنند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664480

مهمترین اخبار ایران و جهان: