نیوز سیتی!
06 بهمن 1402 - 15:55

کلنگ‌زنی ششمین مدرسه در جشن تولد ۹۰ سالگی خیر قمی

آیین کلنگ‌زنی مدرسه زهرا گیوه‌چیان در منطقه ۱۵ خرداد قم، ششمین مدرسه خیر مدرسه ساز قمی، در سالروز ولادت حضرت علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی مدارس استان قم در این مراسم با تقدیر از احمد گیوه‌چیان از خیرین مدرسه ساز قم اظهار داشت: خانواده گیوه‌چی در خدمت به عرصه مدرسه سازی بی نظیرند.

وی ضمن گرامیداشت یاد مرحوم برقعی و مرحوم شفیعی به عنوان دو خیر عرصه مدرسه سازی، منطقه ۱۵ خرداد قم را از مناطق هدف استان در عرصه مدرسه سازی معرفی کرد و گفت: در این مکان، مدرسه ای ۱۲ کلاسه با زیربنای حدود دو هزار و ۴۰۰ مترمربع در سه طبقه و بر اساس آخرین ضوابط و استانداردها راه اندازی می‌شود.

اجتهادی ابراز امیدواری کرد مدرسه زهرا (فهیمه) گیوه چیان به همت پیمانکار این پروژه هر چه سریعتر ساخته شده و برای سال تحصیلی بعدی تقدیم دانش آموزان منطقه ۱۵ خرداد شود.

وی سپس به بیان آماری از وضعیت سرانه فضای آموزشی در استان توجه داد و خواستار ورود مسئولان ارشد استان برای رفع معضل زمین آموزشی جهت ساخت مدارس نوساز شد.

اجتهادی در این باره اضافه کرد: لازم است تا برای رفع این معضل به روش معناداری دست یابیم.

* لذتی بالاتر از مدرسه سازی وجود ندارد

در ادامه این مراسم، احمد گیوه چیان، خیر مدرسه ساز با اشاره به این که امیرالمومنین(ع) اولین و آخرین فردی بوده که در خانه خدا به دنیا آمده است اظهار کرد: خوشحالم که در این روز مبارک توفیق کلنگ زنی مدرسه ای دیگر نصیبم شده است.

وی افزود: اولین خطاب خدا به پیامبر با تعبیر «بخوان» همراه بود و در ادامه «تعلیم با قلم» نازل شد که بیانگر اهمیت تعلیم و تربیت است.

این خیر مدرسه ساز افزود: خوشبختانه من در مسیر مدرسه سازی، شانس های زیادی داشتم که یکی از این شانس ها، بهره مندی از خانواده اهل خیر و فرزندان نیکو و البته همنشینی با خیرین و نیکوکاران بوده است.

احمد گیوه چیان ساخت مدارس جدید را از برترین لحظات عمر خود دانست و خاطر نشان کرد: واقعا لذتی بالاتر از مدرسه سازی وجود ندارد.

این خیر مدرسه ساز ادامه داد: هر مدرسه می تواند آینده سازان و دانشمندان بزرگی به جامعه تقدیم کند که این امر بسیار لذت بخش است.

وی سپس عنوان کرد: سیزدهم ماه رجب همزمان با سالروز تولد حضرت علی (ع)، سالروز تولد بنده است و خدا را شاکرم که در نودمین سالگرد تولدم، توفیق آغاز عملیات ساخت ششمین مدرسه به بنده اعطا شده است.

گفتنی است در این آیین معنوی، جمعی از خانواده گیوه چیان و از جمله همسر و فرزندان احمد گیوه چیان که در کارهای خیر مشارکت دارند حضور داشتند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649980

مهمترین اخبار ایران و جهان: