نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 19:55

مقام ارشد آمریکا: در صورت حمله احتمالی کره شمالی از متحدان خود دفاع می‌کنیم

یک مقام ارشد دولت آمریکا غروب شنبه اظهار داشت که در صورت حمله احتمالی کره شمالی به ژاپن و کره جنوبی، از این دو کشور دفاع می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد دولت آمریکا غروب شنبه به وقت تهران گفت که ایالات متحده آماده است تا امنیت متحدانش در شرق آسیا را در صورت حمله احتمالی کره شمالی تضمین کند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز»، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «ما کاری را که باید انجام دهیم انجام میدهیم تا مطمئن شویم  می توانیم از ایالات متحده  و از متحدان و شرکای خود محافظت کنیم.»

هواپیمای جاسوسی «آرسی-۱۳۵»  نیروی هوایی ایالات متحده  با پرواز بر فراز بخش‌هایی از  کره جنوبی فعالیت‌های  نظامی کره شمالی را پس از آزمایش یک پهپاد تهاجمی رصد  می‌کند.این هواپیمای جاسوسی  نیروی هوایی ایالات متحده مجهز به طیف وسیعی از حسگرها در جمع‌آوری اطلاعات در مورد رادارهای پدافند هوایی و سایر ارسال‌کننده‌های سیگنال است. 

کربی افزود: «رئیس‌جمهور توانایی‌های بیشتری را به منطقه اختصاص داده است و با همتایان خود در ژاپن و کره جنوبی به‌ویژه در زمینه همکاری‌های سه جانبه بتوانیم از خود دفاع کنیم.»

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پنجشنبه گذشته گفت که این کشور یک موشک کروز جدید ازمایش کرده است.این موشک تهدیدی برای همسایگان به شمار نمی‌رود زیرا هنوز در مرحله توسعه است، اما در نهایت این موشک می‌تواند کلاهک اتمی حمل کند.

کربی گفت:«ما می‌دانیم که کره شمالی به دنبال قابلیت های پیشرفته از جمله قابلیت های موشک بالستیک است و آنها می‌خواهند به نتایج بلندمدت برسند.»

ایالات متحده هرگونه تهدید نظامی واقعی و مستقیم علیه منافع و متحدان خود در شرق آسیا را رد کرده است.

یکی از مقامات آمریکایی گفت:«در حال حاضر نشانه‌هایی از یک تهدید نظامی مستقیم نمی‌بینیم، اما با مشورت نزدیک با کره جنوبی و ژاپن به نظارت بر اقدامات نظامی کره شمالی ادامه می‌دهیم.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651336

مهمترین اخبار ایران و جهان: