نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 11:43

بیش از 7 تن لاشه دام غیربهداشتی در چهارمحال و بختیاری معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان، از لاشه 31 هزار و 980 رأس دام سبک و یک‌هزار و ۴۹۹ رأس دام سنگین بازدید و 7 هزار و 131 کیلوگرم لاشه غیربهداشتی ضبط و معدوم شد.

محمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در پی تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از ۳۱ هزار و ۹۸۰ رأس دام سبک به وزن ۶۳۹ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بازدید و در این بازدیدها ۲۱۶ لاشه دام به وزن ۵ هزار و  ۱۳۱ کیلوگرم ضبط و معدوم شد.

۱۴ تن طیور غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین از یک‌هزار و ۴۹۹ رأس دام سنگین شامل گاو و گوساله به وزن ۲۹۹ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم نیز بازدید به عمل آمد که در حدود ۲ هزار کیلوگرم از این لاشه‌ها به دلیل شرایط غیربهداشتی ضبط و معدوم شد.

وی اضافه کرد: در سه کشتارگاه فعال طیور استان نیز از یک میلیون و ۱۳۴ هزار و ۹۹۸ قطعه طیور به وزن ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۴۳ کیلوگرم بازرسی شد که در این بازرسی‌ها ۶ هزار و ۷۳۲ قطعه طیور به وزن ۱۴ هزار و ۲۸ کیلوگرم شرایط بهداشتی لازم را از نظر دامپزشکی نداشتند و از چرخه مصرف خارج شدند.

ثبت ۱۹۶ مورد تخلف در مراکز عرضه و نگهداری فراورده‌های خام دامی

اسدی توضیح داد: در بازرسی از مراکز عرضه و نگهداری فراورده‌های خام دامی نیز ۸ هزار و ۸۱۱ مرکز مورد بازدید قرار گرفت که ۱۹۶ مورد تخلف از این واحدها ثبت شد و همچنین ۷ هزار و ۸۷۷ کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی از این مراکز ضبط و ۴ هزار و ۴۹۱ کیلوگرم از آن‌ها معدوم شد.

وی گفت: ۴۳ واحد متخلف که به تذکرات و اخطارهای بازرسان دامپزشکی توجه نکرده‌اند با دستور مقام قضایی پلمب شد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1213480

مهمترین اخبار ایران و جهان: