نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 13:23

درد و دل‌های یک هنرمند؛ ۳۰ فقره سرقت طی دوسال از مرکز فرهنگی شهید آوینی

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری آبادان گفت: در دو سال گذشته بالغ بر ۳۰ فقره سرقت از مرکز فرهنگی شهید آوینی صورت گرفته است.

عبدالرضا سواعدی، مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، اظهار کرد: متاسفانه در دوسال گذشته به‌دلیل عدم تخصیص بودجه‌های ناچیزی که در گذشته وجود داشت، موفق به برگزاری هیچ جشنواره‌ای اعم از نمایشی، هنری و ... نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه مدیریت استان هیچ توجهی به حیطه هنر این شهرستان ندارد، گفت: در عمل هیج حمایتی از ما صورت نمیگیرد و حوزه آبادان به حال خود رها شده است.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری آبادان تصریح کرد: بخشی از اماکن حوزه برای ایجاد مدارس خصوص واگذار شده و عملا‌ً سالن‌های حوزه هنری در حال از دست رفتن است.

وی با اشاره عدم وجود حراست در حوزه هنری شهرستان آبادان، افزود: در دو سال گذشته بالغ بر ۳۰ فقره سرقت از مرکز فرهنگی شهید آوینی صورت گرفته و انواع لوازم سرمایشی، لوله‌های گاز، کابل‌های برق، وسایل حفاظتی و لوازم ساختمانی، همچنین آهن‌آلات این ساختمان توسط سارقان به یغما برده شده است. 

بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر خوزستان یادآور شد: متاسفانه مسئله فرهنگ و هنر در این شهرستان به‌سرعت در حال افول است و حوزه هنری که روزی متولی همه برنامه‌های فرهنگی بود و جور سایر ادارات مرتبط را می‌کشید، بسیار منزوی و منفعل شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1275080

مهمترین اخبار ایران و جهان: