نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 10:32

دولت بودجه مناطق سیل زده را ۱۰۰ درصد تخصیص دهد

اردبیل- مدیرعامل آبفای استان اردبیل گفت: با توجه به شرایط بحرانی در مناطق سیل زده استان اردبیل، دولت شایسته است اعتبارات سال ۱۴۰۱ را به شکل صد درصد در این مناطق تخصیص دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نعمت سلطانی شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت آبرسانی به گرمی اظهار کرد: سیل هفته گذشته ۱۵ میلیارد تومان به تأسیسات آبرسانی و ۳.۵ میلیارد تومان به تأسیسات فاضلاب شهرستان گرمی خسارت زده است.

وی تصریح کرد: به دنبال سیل اخیر و فراخوان نیروها، اکیپ‌های ما در چند بخش وارد کار شدند تا با اولویت اصلاح خط انتقال آب را در مسیر جعفرآباد به گرمی انجام دهند.

مدیرعامل آبفای استان اردبیل گفت: در این مسیر شکستگی و ترک خوردگی لوله‌ها را به همراه صدمه به پایه‌های بتنی شاهد بودیم که تلاش شد بخشی از این مسیر ترمیم و کار انتقال آب انجام شود.

نعمت سلطانی فعالیت اکیپ دیگر را با تدارک ۱۵ تانکر سیار آبرسانی یادآور شد و افزود: در کنار آبرسانی سیار، همکاران ما آب بسته بندی چهار لیتری را که از چشمه «قورقور و ازناو» تهیه شده بود در بین اهالی گرمی توزیع کردند تا مشکل تأمین آب شرب برطرف شود.

وی فعالیت اکیپ دیگر آبفا را در منطقه تنگ برای افزایش ظرفیت آبرسانی تا ۶۰ لیتر در ثانیه یادآور شد و خاطرنشان کرد: تعدادی از اکیپ‌های ما در سد «گیلارلو» با بهره گیری از برج آبگیر سعی کردند تا ۷۰ لیتر در ثانیه بر آب گرمی و انتقال به تصفیه خانه کمک کنند.

نعمت سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همه اقدامات با تلاش شبانه روزی انجام شد تا آب پایدار مردم تأمین شود ولی انتظار می‌رود اصلاح موقت خط انتقال به نقطه ترمیم و اصلاح حقیقی رسیده تا در بروز حوادث ناگوار دیگر دچار خسارت نشویم.

وی بیان کرد: ما همچنان انتظار داریم دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه راهداری با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات سنگین خود در بهبود وضعیت تصفیه خانه آب گرمی کمک کار ما باشد چرا که این تصفیه خانه شرایط مناسبی ندارد.

نعمت سلطانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس انتظار داریم تا با رایزنی مسئولان کشوری کمک کنند تا به صورت سیستمی امکان تخصیص اعتبارات تا پایان شهریورماه فراهم آمده و در اولین فرصت تخصیص صد درصدی اعتبارات مناطق سیل زده را از طریق سازمان برنامه و بودجه بخواهند.

وی تصریح کرد: در کنار این تخصیص صد درصد، انتظار می‌رود از محل اعتبارات سال جاری نیز تنخواهی در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه آبفا قرار گیرد تا مشکلات و گرفتاری‌های به وجود آمده در فصل کاری جبران شود.

مدیرعامل آبفای استان اردبیل با عذرخواهی از مردم گرمی به دلیل تأخیر در برقراری آب پایدار این شهرستان گفت: هر چند همکاران ما شبانه روزی در این زمینه تلاش کردند اما از بابت تأخیر به وجود آمده عذرخواهی می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1272480

مهمترین اخبار ایران و جهان: