نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 22:06

احیای آتش‌بُرهای سایت گوزن زرد ارسنجان، گامی برای پیشگیری از خطرات احتمالی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان از احیای آتش بُرهای سایت پرورش گوزن زرد ارسنجان خبر داد و بیان داشت : این اقدام گامی برای پیشگیری از خطرات احتمالی و بروز آتش سوزی ها در این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن ابراهیمی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه اضافه کرد : در اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان با هماهنگی وهمکاری و تعامل بسیار خوب اداره راهداری وحمل نقل جاده ای شهرستان ارسنجان به منظور پیشگیری و جلوگیری از خطرات احتمالی آتش سوزی ها این آتش بر ها در منطقه احیا شدند .

وی ادامه داد : تمامی جاده های دسترسی به منطقه پرورش و تکثیر گوزن زرد وآتش بُرهای سطح سایت گوزن زرد ارسنجان به وسیله ماشین آلات سنگین راهداری و بهره گیری از یک دستگاه گریدر مرمت واحیا شدند.

 گوزن زرد ایرانی زیر گونه‌ای از گوزن زرد است که در آستانه انقراض قرار داشت ولی با تمهیدات انجام شده از خطر انقراض در ایران نجات یافت. گوزن زرد برای نخستین بار در منطقه جزیره اشک شمال کشور احیا و سپس با افزایش جمعیت تعدادی از آنها به زیستگاه تاریخی خود در حوزه زاگرس منتقل شدند. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان در ادامه خاطر نشان کرد : با هر گونه عوامل خطر و شکار و ورود غیر قانونی به این پهنه زیست محیطی از سوی یگان حفاظت محیط زیست جلوگیری و مطابق با قانون برخورد می شود ، انتظار است همه کسانیکه در روستاهای اطراف و مناطق همجوار رفت و آمد دارند با ماموران یگان حفاظت محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209780

مهمترین اخبار ایران و جهان: