نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 20:03

لزوم اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات حمایتی به مقوله جوانی جمعیت

خرم‌آباد- معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر لزوم اختصاص دست کم ۳۰ درصد از اعتبارات حمایتی به مقوله جوانی جمعیت از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منعمی امروز دوشنبه در سومین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جمعیت لرستان در سالجاری، اظهار داشت: طرح «نفس» با هدف نجات فرزندان سقط در سه مقوله شناسایی، فرهنگ سازی و حمایتی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا به ویژه در مقوله‌های فرهنگ سازی و حمایتی دستگاه‌های ذیربط باید با تمام توان عمل کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، اظهار کرد: اجرای ماده ۳۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر اختصاص دست کم ۳۰ درصد از اعتبارات حمایتی به مقوله جوانی جمعیت باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.

منعمی، تأکید کرد: اثر بخشی اجرای این ماده قانونی در دستگاه‌ها و نظارت‌های لازم توسط اداره کل خانواده و امور بانوان استانداری نیز باید به صورت ویژه انجام شود.

وی به تبیین برنامه فتح ۳۱ قله اشترانکوه با جوانی جمعیت توسط اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: محوریت این برنامه می‌بایست با تشریح و محوریت جوانی جمعیت و اطلاع رسانی گسترده انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، همچنین به ایجاد یک رویداد تبلیغاتی در مرکز استان با حضور سخنران کشوری و با موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و عنوان کرد: این رویداد باید در یک نقطه ویژه از شهر و به گونه‌ای تبلیغ شود که کلید واژه جوانی جمعیت در افکار عمومی شکل بگیرد.

منعمی خواستار همکاری و همراهی ویژه رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در امر جوانی جمعیت به عنوان یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296436

مهمترین اخبار ایران و جهان: