نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 14:43

مهارت آموزی و اشتغال جزو اولویت های دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام

ایلام-رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: مهارت آموزی و اشتغال جزو اولویت های دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه در خصوص تشکیل کنسرسیوم مهارت آموزی و اشتغال و کمیته‌های تخصصی آن در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ایلام برگزار شد.

محمد نظری رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ضمن تبریک عید قربان از شرکت کنندگان در جلسه برای حضور تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن معرفی و اهداف دانشگاه، به اجرای طرح‌های ملی در زمینه مهارت آموزی و اشتغال توسط دانشگاه فنی وحرفه ای و اهمیت آموزش‌های مهارتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: دبیر خانه کمیسیون کنسرسیوم مهارت و اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استقرار یافته است که به واسطه این دبیرخانه، دبیرخانه‌های کنسرسیوم‌های استانی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان‌ها برقرار خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای علاوه بر دانش دانشگاهی و تئوری دارای سطح دانش مهارتی تخصصی هستند که همین موضوع زمینه ساز اشتغال فارغ التحصیلان است.

نظری عنوان کرد: پیشرفت پایدار وابسته به سطح صلاحیت‌های حرفه‌ای ایجاد شده در دانشجویان بستگی داردکه هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد صلاحیت‌های حرفه‌ای مطابق نیاز بازار کار است.

وی در ادامه از شرکت کنندگان درخواست کرد که برآوردهای خود را از نیاز صنعت استان، ظرفیت و پتانسیل‌های م وجود در استان در زمینه‌های تخصصی را به عمل آورده تا تربیت دانشجویان بر اساس مهارت‌های تخصصی و ویژه شغلی آنها توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

جمیل شوهانی مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اظهار داشت: کنسرسیوم از لحاظ سطحی به معنای با هم بودن چند شرکت در یک زمینه مشترک است.

وی گفت با هم بودن دانش و مهارت در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از مزایای آن نسبت به سایر دانشگاه‌ها است. در ادامه وی افزود: یکی از الزامات اثر بخش بودن این کنسرسیوم این است که تفاهم نامه‌ها دارای ضمانت اجرایی باشند.

وی گفت در این راستا دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید آموزش‌های تقاضا محور داشته باشد و با تعامل با بخش‌های خصوصی اعم از اتاق باز رگانی و غیره نیازها را شناسایی کرده و آموزش متناسب با بخش‌های مورد نظر صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317480

مهمترین اخبار ایران و جهان: