نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 22:37

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه مدیریت شهری در اردبیل

اردبیل- با حضور وزیر کشور عملیات اجرایی بزرگترین پروژه مدیریت شهری اردبیل با عنوان «پل بسیج» آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که عصر یکشنبه و در محوطه مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار شد، عملیات اجرایی پل بسیج در حالی آغاز شد که این پروژه ۱۸ درصد در ۲ ماه گذشته پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار اردبیل در این مراسم اظهار کرد: در ۲۱ ماه مسئولیت شهرداری اردبیل احداث چهار پل را شروع کرده و یا شاهد تکمیل و بهره برداری از آن بودیم.

محمود صفری تصریح کرد: پل قدس بعد از گذشت هفت سال بلاتکلیفی در مدت ۶ ماه کار و تلاش شبانه روزی جمع بندی شد تا شاهد تکمیل و افتتاح این پل باشیم.

وی گفت: پل شهید سلیمانی در کوتاه‌ترین زمان و پل نیایش نیز در کمتر از یک سال با ۹۵ درصد پیشرفت آماده بهره برداری شده است.

شهردار اردبیل به آغاز احداث پل بسیج اردبیل به عنوان بزرگترین پروژه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: این پل هشت کیلومتر طول دارد و بعد از پل صدر تهران که به طور ۱۱ کیلومتر است، با ۱۸ رمپ و چهار لوپ طراحی شده و در حال احداث است.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای احداث این پل ۲ هزار تن مصالح فولادی و ۵۰۰ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام می‌شود و شهرداری ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این پل تأمین کرده است.

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه مدیریت شهری در اردبیل

وی اضافه کرد: در ۲ ماه گذشته پیشرفت اجرایی این پل ۱۸ درصد است که با همت قرارگاه خاتم الانبیا و مؤسسه عاشورا شاهد اجرا و تکمیل این پروژه تا شهریورماه خواهیم بود.

صفری بیان کرد: در هفت جبهه کاری احداث این پل در اولویت شهرداری قرار گرفته و امیدواریم بستر و زمینه تکمیل و بهره برداری پل در کوتاه‌ترین زمان فراهم آید.

وی با انتقاد از پرداخت نشدن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار وعده داده شده وزیر کشور در حادثه زمستان ۲ سال قبل اظهار کرد: ۶۰ دستگاه اتوبوس شهرداری اردبیل خریداری کرده که امیدواریم وزیر کشور دستور تحویل سریع این خودروها را برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم آورد.

شهردار اردبیل به عملیات اجرایی ۱۶ پروژه مشارکتی نیز اشاره کرد و گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌های مشارکتی هزینه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293736

مهمترین اخبار ایران و جهان: