نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 09:46

آمادگی ۳۲ اکیپ دامپزشکی استان بوشهر برای نظارت در روز عید قربان

بوشهر- مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به آمادگی ۳۲ اکیپ دامپزشکی برای نظارت در روز عید قربان گفت: دام‌های قربانی در کشتارگاه تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دامپزشکی به صورت ویژه نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم اقدام می‌کند اظهار داشت: در این راستا مجموعه دامپزشکی استان بوشهر تمهیدات ویژه ای برای برگزاری مراسم عید قربان در نظر گرفته است.

وی از تجهیز و ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد و بیان کرد: در همین راستا ۳۲ اکیپ شامل ۱۱ اکیپ ثابت و ۲۱ اکیپ سیار با حضور ۹ دکتر دامپزشک، ۲۵ بازرس بهداشت گوشت و ۱۰ ناظر شرعی برای ذبح در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها برای ذبح دام مستقر شده و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه تیم‌های دامپزشکی از صبح روز در عید سعید قربان فعال هستند خاطرنشان کرد: ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است.

گوشت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود

وی تاکید کرد: تقاضا می‌شود برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توصیه می‌شود دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه و یا مکان‌های تعیین شده در شهرستان‌ها تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح کنند.

تنگستانی مکان با تاکید بر این نکته که گوشت تهیه شده ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند گفت: با نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچالی خطر انتقال بیماری تب کریمه کنگو از بین می‌رود.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود در هنگام آماده‌سازی و قطعه بندی گوشت حتماً از دستکش استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از مصرف گوشت و جگر نیم پز اکیداً خودداری کرده و حتماً در زمان طبق به ویژه جگر از مغز پخت بودن قبل مصرف اطمینان داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1304780

مهمترین اخبار ایران و جهان: