نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 15:20

قانون مالیات بر خانه‌های خالی در خراسان جنوبی با جدیت اجرا شود

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی در استان با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تأکید بر نظارت بر بازار املاک و مستغلات بیان کرد: در حال حاضر در سطح خراسان جنوبی، هزار و ۲۵ بنگاه مجوز دار وجود دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۶۴ بنگاه در بیرجند وجود دارند که ۴۰۰ مورد آنها هم اکنون فعال هستند.

عباس زاده از شناسایی ۶۹۸ خانه خالی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: به مالکان آنها به صورت پیامکی تذکر ارسال شده تا هرگونه اعتراضی را عنوان و سپس رسیدگی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی در استان با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: بعد از گذشت یک سال از صدور پروانه پایان کار در سال اول ۶ برابر ارزش ملک، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر مالیات از صاحب ملک خالی اخذ خواهد شد.

عباس زاده با تاکید بر اینکه بازار مسکن باید قاعده مناسبی داشته باشد تا هرکس هر طور خواست اجاره تعیین نکند، اظهار کرد: دولت برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند این رقم را تا ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: در خراسان جنوبی برای پرداخت این وام ۴۰ میلیونی برای مستأجران وجود ندارد و مستأجران می‌توانند با مراجعه به بانک و ارائه مدارک لازم این وام را دریافت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397736

مهمترین اخبار ایران و جهان: