نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 08:19

۹ البرزی در دوران اسارت به درجه رفیع شهادت رسیدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بر لزوم معرفی شهدای غریب به جامعه تاکید کرد و گفت: شهدای غریب مظلومانه و دور از وطن به دست رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند، باید در جهت بزرگداشت نام و یاد این عزیزان تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید، ایثارگران و جانبازان استان البرز در نشست دبیرکل، معاونین فرهنگی و دبیران ستادهای مردمی کنگره شهدای غریب منطقه ۴ کشور، که با حضور معاونین فرهنگی استان‌های البرز، تهران بزرگ، شهرستان‌های استان تهران، قم، سمنان و جانباز و آزاده سرافراز محمد جواد زمردیان دبیرکل این ستاد در مجموعه فرهنگی و تفریحی عرفان کرج برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، گفت: آزادگان ما چه در دوران حضور در جبهه و چه در دوران اسارت با مجاهدت و ازخودگذشتگی تا آخرین نفس در راه حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی ایستادگی و مقاومت کردند و تعدادی از این عزیزان هم در دوران اسارت غریبانه به شهادت رسیدند.

وی بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای غریب تاکید و تصریح کرد: هماهنگونه که مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند«زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» این شهدا غریبانه، مظلومانه و دور از وطن به دست رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند و تا مدت‌ها مراسم تشییع این عزیزان برگزار نشد، باید در جهت بزرگداشت نام و یاد این عزیزان تلاش کنیم.

رستمیان افزود: آزادگان عزیز باید در برگزاری این کنگره نقش داشته باشند، باید مجاهدت های این عزیزان برای نسل امروز و آینده کشور بازگو شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز هدف از برگزاری این کنگره را معرفی شهدای غریب به جامعه عنوان کرد و گفت: به احتمال زیاد این کنگره مردادماه سال آینده برگزار و از خانواده این عزیزان نیز تجلی خواهد شد.

وی افزود: از مجموعه هزار و ۵۲ آزاده استان البرز ۹ نفر از این عزیزان غریبانه در دروان اسارت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

گفتنی است حاضرین در ابتدا با حضور در معراج شهدای بیلقان به مقام شهدا ادای احترام کردند و درپایان نیز از خانواده شهیدان «ایرج خرمجاه»، «رضا پناهی» و «مجید قربانپور» تجلیل کردند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437536

مهمترین اخبار ایران و جهان: