نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 00:09

جوکار: انتقال آب به یزد توسط همه مدیران پیگیری می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: مقرر شده در زمینه، بحث تامین آب انتقالی از دو خط خلیج فارس و سد خرسان، مسئولان استان از این پس بصورت مشترک و گروهی کار را دنبال کنند و نشست‌هایی را در تهران داشته باشند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده یزد در مجلس، محمدصالح جوکار در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با امام جمعه، استاندار و برخی از مدیران استان اظهار کرد: اولین موضوعی که در این نشست مطرح شد، بحث تامین آب انتقالی از دو خط خلیج فارس و سد خرسان بود که مقرر شد مسئولان استان یزد از این پس بصورت مشترک و گروهی کار را دنبال کنند و نشست‌هایی را در تهران داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که خط انتقال آب باید بصورت کنسرسیومی انجام شود، افزود: با مشارکت واحد‌های صنعتی و معدنی بزرگ در برابر این انتفاع، مردم استان یزد هم باید منتفع شوند و قرار شد در این زمینه در نشستی با حضور مسئولان استان، سهام داران شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی را الزام کنیم تا هر چه زودتر تامین منابع پایدار مالی را برای انتقال آب داشته باشیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس به موضوع آزادراه نطنز، سیرجان اشاره کرد و گفت: مسئولان استان بیش از سه دهه است که به دنبال اجرای این آزادراه هستند، اما در هر دهه یک بخش‌هایی از آن عملیاتی شده و همچنان بخشی از آن باقی مانده است.

جوکار تصریح کرد: طول این آزادراه از نطنز تا نائین، از نائین تا انار و از انار تا سیرجان بوده که در این نشست در تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد تا در نشستی در تهران این موضوع را هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی به اتمام برسانند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در پایان سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان یزد را مهم عنوان کرد و افزود: مقرر شد در این راستا کارگروهی شکل بگیرد تا بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران در استان یزد بهره‌مند شویم.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425036

مهمترین اخبار ایران و جهان: