نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 17:54

اقامه عزای عاشورای حسینی در قزوین + تصویر

عزاداری روز عاشورای حسینی محرم ۱۴۰۲ امروز با حضور جمعیت گسترده مردم عزادار و هیئت‌های حسینی در نقاط مختلف شهر قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عزاداری روز عاشورای حسینی محرم 1402 امروز با حضور جمعیت گسترده مردم عزادار و هیئت‌های حسینی از صبح در نقاط مختلف شهر قزوین آغاز شد و همه هیئات مذهبی از گوشه و کنار شهر با نواحی مداحی همراه با زنجیرزنی و سینه‌زنی به سمت سبزه‌میدان و از سبزه‌میدان هم به سمت آستان مقدس امامزاده حسین(ع) حرکت می‌کردند.

درست به مانند سال‌های گذشته امسال هم محور عزاداری‌ها خیابان شهدا (سپه)، خیابان سلامگاه و خیابان راه‌آهن بود و باز هم جنوب شهر قزوین بود که محوریت برپایی پرشور عزاداری‌های سید و سالار شهیدان(ع) ایشان را بر عهده داشت و با وجود گرمای 40 درجه سانتی‌گراد مردم و هیئت‌های عزاداری تا نخستین ساعت بعدازظهر هم پای کار اقامه پرشور عزای اباعبدالله و یارای بی‌مانند ایشان بودند.

در این میان موکب‌های عزاداری حسینی هم در جای‌جای شهر قزوین و به ویژه از سبزه‌میدان تا امامزاده‌حسین(ع) مشغول پخش شربت در بین مردم عزادار بودند و امسال به نظر می‌رسید که ساماندهی موکب‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم و هیئت‌های حسینی از وضعیت بهتری برخوردار شده است.

اما در مراسم عزاداری عاشورای حسینی محوریت کار بر عهده جوانان و حتی نوجوانان و کودکان دهه نودی بود که امسال پرشورتر از سال‌های گذشته و به همراه والدین و بزرگ‌تر‌های خود در هیئات عزاداری زنجیرزنی کرده و اقدام به بیرق‌چرخانی می‌کردند. جوانان هم بیش از گذشته پای کار علم‌گردانی و طبق‌گردانی بودند.

با توجه به اینکه امسال ظهر عاشورا با نماز جمعه همزمان شده بود، جمع زیادی از عزاداران به میعادگاه نماز جمعه در مسجدالنبی رفتند و آنجا با نوای مداحی علی فرمانی در سوگ و رثای سرور و سالار شهدای عالم و 72 یار باوفای این حضرت بر سر و سینه زدند و قاتلان سیدالشهدا(ع) و اهل بیت ایشان را مورد لعن و نفرین خود قرار دادند.

در نهایت بعد از پایان عزاداری‌ها و رسیدن به زمان نماز جمعه هم آیت‌الله عابدینی امام‌جمعه قزوین محوریت خطبه‌های خود را به واقعه عاشورا اختصاص داد و در لحظاتی هم این خطبه‌ها از حالت خطابه و سخنرانی خارج شد و خطیب جمعه قزوین اقدام به مرثیه‌خوانی در سوگ سرور شهیدان(ع) و شهدای دشت کربلا پرداخت.

محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 , محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 , محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 , محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 , محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 , محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 , محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 , محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 , محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 , محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 , محرم , هیئت , عاشورا , عزاداری , ماه محرم , محرم 1402 ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1413436

مهمترین اخبار ایران و جهان: