نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 11:46

کمک 5 میلیارد تومانی یک خیّر به بیمارستان شریعتی

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی گفت: برای مرمت و بازسازی بخش جراحی اعصاب و آی‌سی‌یو متصل به آن، قریب ۱۲ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که یک خیر ۵ میلیارد تومان آن را تقبل کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نوزدهمین نشست هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی برگزار شد.
 حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی در ابتدای این نشست، اعلام کرد: اورهال و مرمت و بازسازی سه بخش ریه، جراحی اعصاب و NICU کودکان بیمارستان شریعتی در دستور کار انجمن قرار دارد.

وی افزود: با تامین هزینه‌های بازسازی بخش ریه توسط  حسین رضایی و عسگریان، این بخش در حال تخلیه است و بیمارانش به بخش‌های دیگر منتقل شده‌اند و بازسازی و مرمت آن به سرعت انجام می‌شود. 

حمزه‌زاده گفت: برای مرمت و بازسازی بخش جراحی اعصاب و آی‌سی‌یو متصل به آن قریب ۱۲ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که یک بانوی خیر، عضو هیات مدیره، ۵ میلیارد تومان آن را تقبل کرده‌اند و در صورت تامین مابقی هزینه‌ها، مرمت و بازسازی این بخش نیز انجام خواهد شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی با اعلام اینکه با بازسازی بخش NICU کودکان، ظرفیت تخت‌های این بخش دو برابر خواهد شد،گفت: در بخش تجهیزات و تامین تخت‌ها، اشکان تقی‌پور، عضو هیات مدیره انجمن اعلام آمادگی کرده‌اند و برای خرید تخت‌ها مشغول انعقاد قراردار هستیم. منتهی بازسازی این بخش و افزایش فضای آن، مستلزم هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان است که در صورت تامین آن، این بخش نیز مرمت خواهد شد. 

حمزه زاده همچنین گزارشی از تهیه تشک‌های مواج داد و گفت:  هزینه تامین هر تشک مواج برای تخت‌های بیمارستان از مسیر هیات امنای ارزی ۲۱ میلیون تومان است که با مشارکت احمد خاقانی‌پور و یکی از بانکها ۳۰۰ میلیون تومان تامین شده است.

وی افزود: اگر بتوانیم حدود ۹۰۰ میلیون تومان دیگر با همت نیکوکاران جمع‌آوری کنیم، می توانیم ۶۰ تشک مواج خریداری کنیم. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421380

مهمترین اخبار ایران و جهان: