نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 13:52

انجام ۱۸۵ ماموریت توسط اورژانس در شبانه‌روز گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از انجام ۱۸۵ ماموریت اعزامی توسط اورژانس در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: طی این اعزام‌ها ۱۱۹ مصدوم به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: در ۲۴ساعت گذشته ۵۸۱ تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس، برقرار شده است و اپراتورهای این سامانه از ۲۴ اسفند که طرح سلامت نوروزی آغاز شده تا کنون، مجموعا به ۷هزار و ۶۵۸ تماس، پاسخ داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تعداد مراجعین سرپایی به اورژانس بیمارستانی در استان طی شبانه‌روز گذشته را ۴هزار و ۶۹۸ نفر اعلام کرد و افزود: با این آمار مجموع مراجعه کنندگان با اورژانس در سطح استان به 62 هزار و 725 نفر رسید.

وی با بیان اینکه در ۲۴ساعت گذشته ۳۹ نوزاد در سطح استان متولد شده و ۸۴ عمل جراحی انجام شده است، ادامه داد: مجموع متولدان مدت زمان اجرای طرح نوروزی و اعمال جراحی به ترتیب به 520 و یک هزار و 333 مورد رسیده است.

بختیاری تعداد مراجعین به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در شبانه‌روز گذشته را ۲هزار و ۷۵۹ نفر عنوان کرد و گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۲هزار و ۱۸۶ بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان صورت گرفته است.

وی از ۱۹ بازرسی و بازدید توسط مدیران دانشگاه در شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۳ بازرسی از داروخانه‌ها در سطح استان انجام شده و به ۴۸ شکایت مردمی پاسخ داده شده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116336

مهمترین اخبار ایران و جهان: