نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 11:26

نتایج ۷ سفر رئیس‌جمهور به خوزستان/ دولت سیزدهم در کنار مردم است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اقدامات انجام شده در استان خوزستان پس از هفت سفر رئیس‌جمهور به این استان را تشریح کرد.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تأثیرات هفت سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان، اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار خوب دولت سیزدهم آن است که در کنار مردم است و رئیس‌جمهور و اعضای کابینه در سفرهای استانی در کنار مردم حضور می‌یابند و از نزدیک مشکلات مردم را می‌بینند و سعی در رفع مسائل مردم می‌کنند. این در حالی است که رئیس‌جمهور دولت قبل حتی از دفتر کار خود بیرون نمی‌آمد.

سفرهای استانی رئیس‌جمهور در راستای تحقق فرمایش رهبری است

وی تاکید کرد: سفرهای استانی رئیس‌جمهور بسیار مهم، اثرگذار و در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری است مبنی بر اینکه مسئولان باید از نزدیک مشکلات مردم را ببینند و حل کنند. سفرهای استانی رئیس جمهور هم فرصت خوبی برای رفع مشکلات و هم فرصت خوبی برای مشاهده ظرفیت‌های مختلف استان‌ها و به کارگیری این ظرفیت‌هاست.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوزستان استانی باظرفیت بسیار بالاست، ۷۰ تا ۸۰ درصد نفت و گاز کشور در این استان تولید می‌شود، خوزستان اولین تولیدکننده محصولات باغی و زراعی با ۱۷ و نیم میلیون تن محصول به خصوص در گندم و کالاهای اساسی است. این استان اولین تولیدکننده شکر در کشور، دومین تولیدکننده دانه‌های روغنی، دومین استان در زمینه تولید و صادرات خرما، اولین استان در تولید محصولات پتروشیمی و دومین استان در حوزه فولاد است و در حوزه سد و معادن هم ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود این، استان خوزستان مشکلات زیادی به لحاظ بیکاری و وضعیت عمرانی و آبادانی در شهرها و روستاهای خود دارد. همچنین شاهد عدم توسعه بنادر در این استان هستیم در حالی که مقام معظم رهبری بر توسعه بنادر با توجه به اقتصاد دریامحور تاکید دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

بهبود زیرساخت‌های خوزستان با همت دولت

یوسفی با بیان اینکه هفت دور سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان خوزستان باعث شده است که اقدامات بسیار مهمی در این استان انجام شود، گفت: در اولین سفر رئیس جمهور به استان خوزستان مصوبات مهمی در حوزه زیرساخت‌ها به تصویب رسید و مجلس هم اعتبارات بسیار خوبی برای این کار اختصاص داد و نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب این استان هزینه شد. جبهه‌های کاری فعال در پروژه فاضلاب اهواز افزایش یافته و قبلاً ۱۲ جبهه کاری وجود داشت که امروز ۱۵۰ جبهه کاری در زمینه اجرای طرح فاضلاب فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور هفت بار به استان خوزستان سفر کرده است و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت حل مشکلات مردم از سوی دولت و رئیس جمهور بوده و واقعاً قابل تقدیر است. در دوره اول سفر رئیس جمهور به استان خوزستان انصافاً در حوزه بهبود زیرساخت‌های این استان اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

تحقق برنامه ششم توسعه با حرکت به سوی نیروگاه سیکل ترکیبی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در قانون برنامه ششم توسعه و قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق تاکید شده است که باید به سمت نیروگاه سیکل ترکیبی برویم که دولت و به ویژه وزارت نیرو خدمات خوبی را در این زمینه انجام دادند و رئیس جمهور هم بر این موضوع تاکید کرد. با همت دولت سیزدهم نیروگاه سیکل ترکیبی در اندیمشک افتتاح شد که کار بزرگی است و اگر واحد بخار آن که فاز دوم کار است به اتمام برسد، راندمان آن به بالای ۵۸ درصد خواهد رسید.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای توسعه پالایشگاه آبادان هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. فاز ۲ پالایشگاه آبادان توسط رئیس‌جمهور افتتاح شده و قرار است باز هم این پالایشگاه توسعه یابد. افتتاح این طرح باعث می‌شود ظرفیت تولید پالایشگاه آبادان از جمله میزان تولید بنزین در این پالایشگاه افزایش پیدا کند.

رئیس جمهور هر دو ماه یک بار به خوزستان سفر کرده است

وی متذکر شد: رئیس جمهور هفت بار و به عبارت دقیق‌تر هر دو ماه و ده روز یک بار به استان خوزستان سفر کرده است. برای بررسی عملکرد رئیس جمهور در سفرهایی که به خوزستان داشته است، باید شاخص‌هایی بگذاریم تا مشخص شود که هر بار که رئیس جمهور به این استان سفر کرده، چه اتفاقاتی رخ داده است و بنده بر اساس شاخص‌ها، این سفرها را ارزیابی کردم.

یوسفی ادامه داد: رئیس جمهور در این سفرهای خود برای رفع مشکلات مردم تمهیدات اساسی در نظر گرفته است و بهبودها زیرساخت‌ها، جمع آوری گازهای مشعل، ساخت نیروگاه و توجه به دو خطه شدن راه آهن اهواز به اندیمشک اقداماتی بوده که انجام شده است. البته یکی دیگر از نتایج سفرهای استانی رئیس جمهور به استان خوزستان، توسعه شرکت‌های صنعتی بوده است.

عملکرد دولت را نمی‌توان در یک سال و نیم ارزیابی کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت یکسری اقدامات برای رفع مشکلات مردم خوزستان انجام داده و یکسری دیگر از اقدامات در حال انجام است. البته عملکرد دولت را نمی‌توان در یک سال و نیم ارزیابی کرد و باید به دولت برای به نتیجه رساندن اقداماتش فرصت داد. نکته مهم آن است که تاکنون عمده اعضای هیئت دولت و رئیس جمهور به دنبال آن بودند که در سفر به خوزستان رفع مشکلات مردم را رفع کنند. آنان به میدان آمدند تا مشکلات حل شود و این سفرهای میدانی قطعاً در رفع مشکلات کشور و حوزه انتخابیه بنده تأثیر زیادی دارد.

وی اظهار داشت: همچنین سفر رئیس جمهور به خوزستان باعث شد ما دغدغه‌های مردم از جمله کشاورزان را با دولتمردان مطرح کنیم. برای مثال یکی از مواردی که مورد تاکید کشاورزان استان است، این است که قیمت پیشنهادی خرید تضمینی گندم که ۱۵ هزار تومان بود، عادلانه نیست و زمانی که تولید گندم برای کشاورزان افزایش هزینه داشته است، حداقل قیمت خرید تضمینی گندم باید ۱۹ هزار تومان شود و ما این موضوع را با رئیس‌جمهور مطرح کردیم. انتظار ما این است که مشکلات مربوط به کشاورزان هم از سوی دولت رفع شود و ما حتماً پیگیری می‌کنیم که این اتفاق هم بیفتد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1182636

مهمترین اخبار ایران و جهان: