نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 09:51

ارتش در اوج اقتدار و صلابت است/حضور تیپ ۴۰ در مرزهای غربی کشور

اردبیل- فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با فرماندهی مقام معظم رهبری در اوج اقتدار و صلابت است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سید علی نباتی شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی تشریح برنامه‌های هفته ارتش در اردبیل اظهار کرد: ما با برگزاری برنامه گرامیداشت یاد و خاطره سردار مجاهد «سپهبد صیاد شیرازی» برنامه‌های گرامیداشت هفته ارتش را آغاز کردیم و در این هفته برنامه‌های متنوع در حال برگزاری است.

وی از برگزاری یادواره شهدای ارتش در روز ۲۹ فروردین خبر داد و تصریح کرد: این یادواره در مهدیه اردبیل برگزار می‌شود تا ادای دینی را به شهدای والامقام ارتش در دوران دفاع مقدس داشته باشیم.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک و هجومی ارتش دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان ارتشی را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: برپایی ضیافت افطاری و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این هفته است.

نباتی افزود: به دلیل تقارن روز ارتش با ماه مبارک رمضان و حضور نیروهای تیپ ۴۰ در غربی‌ترین نقطه کشور در صیانت از مرزها، امسال رژه نیروهای مسلح در ۲۹ فروردین برگزار نخواهد شد و امیدواریم در سال‌های آینده برگزاری این رژه را همچون سال‌های پیش شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ایام دفاع مقدس ارتش با تقدیم ۴۸ هزار شهید، بیش از ۲۱۱ هزار جانباز و ۲۷ هزار آزاده دین خود را به انقلاب اسلامی و میهن اسلامی نشان داد و سعی کرد تا از کیان این مرز و بوم دفاع کند.

نباتی مشارکت ارتش را به همراه سایر نیروهای مسلح در انجام ۴۰۰ عملیات آفندی و پدافندی یادآور شد و اضافه کرد: این عملیات به صورت مشترک و یا با محوریت ارتش برگزار شد و موفقیت‌های رزمندگان اسلام را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: تیپ ۴۰ ارتش امروز در یک مأموریت حساس در غرب کشور از مرزهای این مرز و بوم دفاع می‌کند و ما در کنار انجام وظایف و مأموریت‌های نظامی، در قالب قرارگاه امام علی (ع) و طرح مردم‌یاری کمک‌کار سایر نیروها در برقراری نظم و امنیت و آرامش در جامعه هستیم.

نباتی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ارتش امروز در اوج اقتدار و آمادگی است و با انواع تجهیزات و ساز و برگ نظامی توانسته اقتدار و صلابت خود را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان توزیع ۲ هزار و ۲۰۰ بسته کمک معیشتی را با همکاری کمیته امداد شاهد بودیم و در این ایام ۱۰ هزار پرس غذا در آشپزخانه تیپ ۴۰ تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

نباتی گفت: برای زلزله‌زدگان خوی بسته‌های معیشتی و بهداشتی تهیه و ارسال شده و ما تجهیزات سنگین و مهندسی خود را در فصول مختلف با هدف ارائه خدمات به ساکنان مناطق محروم و روستایی در اختیار دستگاه‌های عمرانی قرار می‌دهیم.

وی افزود: تیپ ۴۰ ارتش در غربی‌ترین نقطه کشور همچون سایر نیروها از مرزهای این سرزمین دفاع می‌کند و ما از لحاظ تجهیزات نیز به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها دست پیدا کردیم و حتی در ساخت تجهیزات زیردریایی، هواپیما، ناو و سایر تجهیزات به شکل بومی اقدامات بی‌نظیری را انجام داده‌ایم.

نباتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اقتدار ارتش برای دوستان و همسایگان اسباب صلح، آرامش و دوستی و برای دشمنان نیز خوف و هراس را به همراه دارد و این قدرت بازدارندگی در صورت خطای محاسباتی دشمن سخت بوده و پاسخی دندان‌شکن به توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان خواهد بود.

وی اضافه کرد: با تغییر نام تیپ ۴۰ به متحرک هجومی تجهیزات این تیپ اعم از خودروهای تاکتیکی و ترابری و ساختار سازمانی تغییر پیدا کرده و ما به نیروی چابک‌تر و مجهزتر تبدیل شده‌ایم.

نباتی وحدت نیروهای مسلح را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح مدافع این مرز و بوم است و در سایه این وحدت و انسجام است که کشور ما از توطئه‌ها و ترفندهای مختلف در امان مانده است.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش موقعیت استراتژیک ایران را در نزدیکی به دریا، خشکی و سایر موقعیت‌های جغرافیایی یادآور شد و بیان کرد: در قالب رزمایش‌های مشترک و متعدد اقتدار نیروهای مسلح به رخ همه کشیده شده و ملت ایران بدانند که نیروهای مسلح این کشور در سایه خوش شهدا و مجاهدت شبانه‌روزی اجازه نخواهد داد تا این سرزمین مورد تاخت و تاز و یا هجمه بیگانگان قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156636

مهمترین اخبار ایران و جهان: