نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 17:06

۴ هزار هکتار اراضی آبی در اصلاندوز غیرقابل برداشت است

اصلاندوز- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: خشکسالی شدید روی داده در اصلاندوز ۴ هزار هکتار از اراضی آبی این منطقه را غیرقابل برداشت کرده است.

علیرضا مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امروز سفری را به استان اردبیل به ویژه منطقه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار داریم که در این سفر مسائل و مشکلات کشاورزان و بهره برداران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در اصلاندوز خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل خشکسالی شدید در منطقه اصلاندوز علاوه بر اینکه اراضی دیم از بین رفت که در سه دهه گذشته بی سابقه بوده امکان آبیاری اراضی آبی در کنار دو طرف رودخانه دره رود نیز به دلیل خشک شدن رودخانه وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت بیان کرد: ۴ هزار هکتار اراضی در این منطقه عملاً غیرقابل برداشت است که امیدواریم بتوانیم گزارشی تهیه کرده و دولت را متقاعد کنیم تا به کمک کشاورزان منطقه آمده و در کنار جبران بخشی از خسارات وارده این مشکلات اقتصادی را کاهش دهیم.

مهاجر با بیان اینکه برای آبرسانی به این اراضی زمان سپری شده و راهکاری نمی‌توان ارائه کرد، گفت: بازیابی این اراضی بعید به نظر می‌رسد اما برای سال زراعی آینده باید فکری عملی و راهکاری درست بیندیشیم تا با توانمندسازی کشاورزان منطقه را از خشکسالی بی سابقه نجات دهیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان با راهکارهای ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند به کشت سال آینده امیدوار باشند، تصریح کرد: در راستای توانمندسازی کشاورزان تأمین بذر، کود و سم نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت به وضعیت باغات منطقه نیز اشاره کرد و گفت: اگر نتوانیم شرایط را برای نگهداری باغات فراهم کنیم بهره برداران با مشکلات عمده ای مواجه می‌شوند که امیدواریم دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای باغات شمال استان اردبیل نیز راهکارهای عملیاتی را ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور در سفری به استان اردبیل به منظور بررسی میدانی و مشاهده عینی وضعیت کشاورزی منطقه و ارزیابی خسارت وارده که در اثر خشکسالی و سیل دچار خسارات شدیدی شده است، بعدازظهر شنبه در محل فرمانداری بیله سوار و با حضور فرمانداران ۶ شهرستان پارس آباد، بیله سوار، مشگین شهر، انگوت، گرمی و اصلاندوز نشست مشورتی برگزار خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192380

مهمترین اخبار ایران و جهان: