نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 09:26

ایمنی تردد عابرین در محورهای استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ایمنی تردد عابرین در محورهای استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح یکشنبه در نشست بررسی طرح‌های ایمنی راه‌های استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد پل‌های عابر پیاده نقش مهمی در کاهش حوادث و افزایش ایمنی تردد برای عابرین دارد.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲ پل جدید عابر پیاده در بزرگراه بوشهر- برازجان و همچنین در محور روستایی طلحه- شاه پسرمرد در بخش ارم دشتستان احداث خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴ دستگاه پل عابر پیاده در سطح محورهای ارتباطی بوشهر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اجرایی شده و در حال بهره برداری است.

جانمایی ۲ پل جدید

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز گفت: به منظور تأمین ایمنی بیشتر عبور و مرور عابرین پیاده دو دستگاه پل عابر پیاده جدید در محورهای استان در حال احداث یا جانمایی شده است.

حسین معتقد افزود: در راستای ارتقای ایمنی عبور و مرور عابرین پیاده خصوصاً دانشجویان در بزرگراه بوشهر- برازجان، احداث پل عابر پیاده روبروی دانشکده فنی امام خامنه ای بوشهر در دستور کار قرار گرفته که اکنون پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

وی ادامه داد: این پل با برآورد سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی اجرایی شده و تا اواسط خردادماه به بهره برداری خواهد رسید.

معتقد همچنین از مکان یابی یک دستگاه پل عابر پیاده در محور روستایی طلحه- شاه پسرمرد در بخش ارم دشتستان خبر داد و گفت: با توجه به تردد بالای خودروها، دانش آموزان و روستاییان در این مسیر، به منظور کاهش حوادث و تصادفات و جلوگیری از مرگ و میر عابرین، پیگیر جذب اعتبار و شروع پل عابر در این محدوده هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179336

مهمترین اخبار ایران و جهان: