نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 19:48

کاهش پرونده‌های طلاق در محاکم قضائی اردبیل چشمگیر است

اردبیل-معاون اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به محاکم قضائی اردبیل چشمگیر و نشان از اهتمام ویژه مردم این استان به استحکام بنیان خانواده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی بعدازظهر یکشنبه در بازدید از مراکز مشاوره خانواده در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته شاهد کاهش قابل توجه ورودی پرونده‌های اختلافات خانوادگی در مقایسه با مدت مشابه بودیم.

وی با اشاره به کاهش ورودی طلاق به درخواست زوجه، صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج و الزام به تمکین حوزه‌های قضائی استان در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه ماقبل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در حالی شاهد کاهش دعاوی خانوادگی در اردبیل هستیم که در طول پنج سال گذشته ورود پرونده‌های مربوطه به محاکم همواره روند افزایشی داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان از سال گذشته مبنی بر ارجاع کلیه درخواست‌های طلاق قضائی و الزام به تمکین به مشاورین خانواده و استفاده از مشاورین مذهبی در کنار روانشناسان گامی مهم در راستای کاهش میزان درخواست طلاق در اردبیل است.

آفاقی افزود: با ابتکار صورت گرفته و ارجاع دادخواست‌ها قبل از ثبت به مشاورین، در مجموع در کل استان ۱۹.۵ درصد کاهش طلاق به درخواست زوجه بوده است.

وی با اشاره به آمار کاهشی و درصدهای تغییر سایر موضوعات مانند الزام به تمکین و صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج در سطح استان، درصد تغییر برخی از شهرهای تابعه را تا حدود ۶۰ درصد اعلام و این دستاورد را موفقیتی بزرگ برای استان دانست.

آفاقی با قدردانی از تلاش‌های مشاورین خانواده در زمینه برقراری صلح و سازش در بین متقاضیان طلاق و حل و فصل اختلافات خانوادگی، بر تداوم این روند تاکید و از تقویت برنامه‌های تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق در سال جاری خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138680

مهمترین اخبار ایران و جهان: