نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 22:15

آغاز فعالیت موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از ۵ شهریور در عمود ۷۰۷

موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سازمان بسیج شهرداری تهران، در عمود ۷۰۷ مسیر پیاده روی نجف به کربلا، از ۵ شهریور تا روز اربعین میزبان زائر ان حسینی است.

مهدی حسن زاده فرمانده بسیج شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: ازماه‌ها قبل، برنامه‌ریزی در راستای آماده سازی موکب که هر ساله میزبان صدها هزار زائر در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا است آغاز شده و بیش از ۳۰۰ نفر از خادمان در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و مقدمات موکب هستند.

او افزود: ارائه خدمات در موکب آستان مقدس هم در بخش خواهران و هم در بخش برادران بوده و همه خدمات این موکب بر اساس نیازمندی‌های زائران پیاده اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

حسن زاده تصریح کرد: با توجه به گرمای شدید هوای عراق در ایام اربعین حسینی تلاش می‌شود تا تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود و خدمات موکب را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم تا زائران بیشتری را پذیرا باشیم.

فرمانده بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه در دارالشفای موکب، فعالیت بهداشتی و درمانی با همکاری مجموعه شرکت شهر سالم در بخش‌های مختلف خواهران، برادران و کودکان در جهت رفع نیازهای بهداشتی و درمانی زائران صورت می‌گیرد افزود: ۱۰۰ نفر از تیم درمان، شامل پزشکان و پرستاران در این بخش خادمی می‌کنند و خدماتی از قبیل ویزیت پزشکان متخصص، دندانپزشکی، زنان و زایمان، مشاوره پزشکی، آمبولانس، تزریقات و دارو ارائه خواهد شد.

او افزود: در موکب امام علی بن موسی الرضا(ع) امکان اسکان برای زائران خواهر و برادر به تعداد روزانه ۶ هزار نفر نیز فراهم است و آشپزان موکب با طبخ غذا در وعده‌های اصلی و همچنین میان وعده‌ها به صورت روزانه ۳۰ هزار پرس از زائران پذیرایی می‌کنند.

فرمانده بسیج شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: این موکب که با نمایی از گنبد حرم امام رضا (ع) برپا می‌شود، خدمات رفاهی، فرهنگی و خدماتی به زائران حسینی ارائه می‌دهد و ده ها خدمات درمانی، بهداشتی، فرهنگی، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا و عزاداری، اسکان و اطعام زائران، امکانات درمانی، ماساژ و طب سنتی، شست‌وشوی لباس زائران، ارائه خدمات درمانی، تعمیر کیف، کفش، عینک، چرخ و کالسکه، خدمات خیاطی، ایستگاه‌های صلواتی، اینترنت رایگان، پخت و توزیع کیک و نان، پخش آب معدنی و ده ها غرفه فرهنگی و برنامه های مرتبط با آن از ۵ شهریورماه تا روز اربعین حسینی خدمات ویژه ای را به زائران ارائه می دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466937

مهمترین اخبار ایران و جهان: