نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 13:32

نظارت بر بازار مسکن و اجاره بها در استان سمنان تشدید می‌شود

سمنان- استاندار سمنان از تشدید نظارت بر بازار مسکن و اجاره بها در استان خبر داد و گفت: هدف از این اقدام کمک به خانه‌دار شدن و تهیه سرپناه مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت هفته دولت و میزبانی دفتر ایشان ضمن بیان اینکه در راستای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها، نظارت بر بازار و املاک استان تشدید شده است، ابراز داشت: با اقدامات صورت گرفته ۳۰ بنگاه املاک غیرمجاز در سطح استان سمنان پلمپ شدند.

وی بابیان اینکه چهار پرواز از سمنان و شاهرود به مقصد نجف در بحث اربعین حسینی منظور شده است، افزود: ۴۰ موکب پذیرایی و اسکان از استان سمنان در مرز مهران و کشور عراق و مسیر راهپیمایی استقرار یافتند.

استاندار سمنان تحقق شعار سال، کسب رشد اقتصادی مثبت و کاهش نرخ بیکاری به کمتر از شش درصد را از خدمات صورت گرفته دولت سیزدهم در استان برشمرد و ابراز داشت: طی این مدت ضمن جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان سمنان، ۱۲۷ واحد راکد مجدد به چرخه اقتصادی بازگشته و فرصت‌های جدید شغلی فراهم شده است.

هاشمی از افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی استان سمنان خبر داد و در ادامه تصریح کرد: این مهم به رشد ۳۳ درصدی صادرات محصولات استان سمنان منتهی شده است.

وی افزود: اجرای بالغ بر ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مازاد تحقق تعهدات در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶، مدیریت تنش آب در ایام تابستان، پیگیری ویژه پروژه‌های تأمین آب، کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور، از جمله دستاوردهای ارزنده کسب شده توسط دولت سیزدهم در استان سمنان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466037

مهمترین اخبار ایران و جهان: