نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 16:47

«گردشگری خوراک» سرفصلی نوین در رونق اقتصاد گردشگری

معاون گردشگری استان البرز با اشاره به برگزاری اولین جشنواره خوراک، (آشپزی و قنادی) در البرز، گفت: خوراک نقش مهمی در اقتصاد گردشگری دنیا دارد و به همین خاطر سازمان جهانی گردشگری سرفصلی را برای گردشگری خوراک تعریف کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شهرام علی محمدی، معاون گردشگری استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه جشنواره خوراک دیروز پنجشنبه ۶ مهر با حضور ۲۶ شرکت کننده برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳ رشته قنادی سنتی و ۱۳ رشته آشپزی سنتی که همگی به صورت خانگی فعال هستند، از استان‌های مختلف در این جشنواره به رقابت پرداختند. 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: این جشنواره به همت یکی از موسسات آموزشی و با شرکت چند استان کشور از جمله یزد، مازندران، گیلان، اردبیل و به ویژه استان البرز انجام شد که برنامه‌های متنوع و شادی را رقم زد. 

به گفته علی محمدی از آنجایی که در گردشگری روستایی و بومگردی، گردشگران به دنبال استفاده از غذاهای سنتی و محلی نیز هستند به نوعی نگاه فرهنگی به غذا ایجاد می‌شود که به اقتصاد منطقه هم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین گسترش گردشگری روستایی و گردشگری خوراک ارتباطی تنگاتنگ دارند و به افزایش اشتغال محلی که یکی از سرفصل‌های گردشگری سبز است، کمک می‌کند.

معاون گردشگری البرز با بیان اینکه گردشگری و جشنواره های خوراک در تمام کشورهای دنیا رواج دارد، گفت: حتی برخی از سفرهای مردم برای استفاده از غذا و شیرینی‌های محلی انجام می‌شود.  

علی محمدی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را شروعی برای گردشگری خوراک در استان عنوان کرد و افزود: به زودی این رویداد را در تقویم ملی کشور ثبت خواهیم کرد تا هر ساله شاهد برگزاری چنین جشنواره‌هایی البته با تعداد روزهای بیشتر در استان باشیم.

گفتنی است در پایان جشنواره ضمن برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع از نفرات برگزیده در زمینه آشپزی و قنادی با اهدای جوایزی قدردانی شد. همچنین به دو نفر از شرکت کنندگان در مراسم که به سوالات مسابقه گردشگری پاسخ صحیح دادند دو تور تفریحی کیش اهدا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519481

مهمترین اخبار ایران و جهان: