نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 19:31

تونس هیأت اروپایی را راه نداد

یک نماینده پارلمان اروپا از اینکه دولت تونس اجازه سفر هیأت اروپایی به این کشور را نداده است، اظهار تأسف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایمانوئل مورال» نماینده اتحادیه اروپا امروز (پنج شنبه) گفت که دولت تونس اجازه ورود هیأت اروپایی به این کشور را نداده است.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، او با اظهار «تأسف و اندوه» از این تصمیم دولت تونس، در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «دولت تونس ورود هیأت اروپایی به خاک خود به دلیل انتقاداتمان از حکومت جدید را رد کرد؛ چنین اتفاقی به هیچ وجه تاکنون رخ نداده بود».

امانوئل مورال یکی از اعضای هیأتی است که قرار بود به همراه نمایندگان مایکل گالاهر، منیر ساتوری، سلیمه یانبو و دیتمر کوستر از تونس بازدید کند. آن‌ها پس از اینکه از ورود به خاک تونس منع شدند، در بیانیه‌ای خواستار «توضیح دقیق» دولت تونس شدند.

در بیانیه این پنج نماینده آمده است: «ما آماده گفت‌و‌گو هستیم و بر اهمیت آن در مورد موضوعات حیاتی تاکید می‌کنیم. یادآوری می‌کنیم که این پارلمان همواره با برنامه همکاری جامع از جمله ارتقای دموکراسی و حمایت مالی، همانطور که میان اتحادیه اروپا و تونس توافق شده، موافقت کرده است».

آن‌ها همچنین با تکرار سخنان مداخله‌جویانه در این بیانیه با بی ثبات خواندن شرایط سیاسی تونس، خواستار گفت و‌گوی ملی و فراگیر دولت قیس سعید با مخالفان شدند.

این هیأت اروپایی همچنین قرار بود با نمایندگان اپوزیسیون تونس و سازمان‌های جامعه مدنی دیدار کنند. دو روز پیش نیز«منیر ساتوری» با «سلطه‌جو» خواندن دولت تونس به شدت از توافق شراکت میان اتحادیه اروپا و این کشور انتقاد کرده بود.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499581

مهمترین اخبار ایران و جهان: