نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 10:03

هشدار زرد هواشناسی درباره تندباد و گردوخاک در غرب و جنوب اصفهان

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره وزش باد شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک بویژه در مناطق غرب و جنوب استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر اساس اطلاعیه‌ای که اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز دوشنبه صادر کرده است از فردا سه‌شنبه تا روز چهارشنبه (هفتم و هشتم شهریورماه) وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع تند باد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید موقت بویژه مناطق غرب این استان را در برمی‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه اعلام کرده که پدیده باد شدید و گردوخاک روز سه‌شنبه در مناطق غربی اصفهان از جمله فریدون شهر، بویین میاندشت، گلپایگان، خوانسار، داران و چادگان را فرا می‌گیرد و روز چهارشنبه در مناطق غرب، جنوب و مرکز استان شامل فریدون‌شهر، بویین میاندشت، خوانسار، میمه، گلپایگان، چادگان، داران، سمیرم، شهرضا، دهاقان، مبارکه، ورزنه، زرین‌شهر، مورچه خورت، لنجان، اصفهان، نجف‌آباد، تیران و کرون ادامه خواهد یافت‌.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهن‌سال و نهال‌ها و آسیب به صنایع کشاورزی هشدار داده و توصیه کرده است که گروه‌های حساس بویژه افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، سالمندان، زنان باردار و کودکان از تردد در فضای باز خودداری کنند.

در این اطلاعیه همچنین بر لزوم استفاده از بادگیر و قیم در باغات، خودداری از پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از سمپاشی و محلول پاشی به درختان و مزارع تاکید شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472537

مهمترین اخبار ایران و جهان: