نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 19:33

۱۹۷ هزار نفر در همدان به ۱۴۴ پزشک خانواده منتسب شدند

مدیرکل بیمه سلامت همدان از تداوم طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان خبر داد و گفت: ۱۹۷ هزار نفر از جمعیت صندوق بیمه سلامت همگانی در همدان به ۱۴۴ پزشک خانواده منتسب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فریبرز نیاستی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نخستین روز از هفته بیمه سلامت با عنوان « بیمه سلامت، آموزش، پیشگیری و سلامت خانواده» نامگذاری شده است اظهار کرد:    طرح پزشک خانواده شهری در استان همدان برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی (ایرانیان) در حال اجراست.

وی گفت: این طرح باعث شده افراد زودتر، راحت‌ و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان کنند که در این صورت بخش عمده‌ای از هزینه‌های سلامت از سبد خانوار مردم کم خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه برخی از پزشکان متخصص نیز مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند افزود: بهترین مشاور و تشخیص دهنده نحوه پیگیری درمان تمام بیماری‌ها، پزشک خانواده افراد است.

وی با اشاره به اینکه برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست عنوان کرد: پزشک خانواده، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.

نیاستی با تاکید به اینکه سریعترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر در تشخیص و درمان بیماری یک فرد مسیری است که توسط پزشک خانواده وی ترسیم خواهد شد افزود: کاهش مراجعات غیرضروری با اجرای پزشک خانواده نیز قابل توجه است.

وی ادامه داد: مراجعات غیرضروری نه تنها باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که با توجه به درخواستهایی مانند انواع تصویربرداری و سی تی اسکن حتی برای بیمار عوارض نیز در پی خواهد داشت.  

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه هر آنچه مراجعات غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شویم که به نفع نظام سلامت کشور و مردم است گفت: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان آن هزینه را در جاهای ضروری مصرف کرد و خدمات بهتری هم ارائه داد و از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کرد. 

وی با اشاره به اینکه مردم باید قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند اضافه کرد: در استان همدان تاکنون ۱۹۷ هزار نفر از جمعیت صندوق بیمه سلامت همگانی به ۱۴۴ پزشک خانواده منتسب شده‌اند.

نیاستی افزود: بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از نام پزشک خانواده خود مطلع شوند و از این پس برای دریافت خدمات درمانی به صورت بیمه‌ای باید صرفاً به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و پزشک خانواده در صورت نیاز بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع خواهد داد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری این گروه از بیمه‌شدگان علاوه بر مراکز درمانی دولتی می‌توانند از خدمات بخش خصوصی هم بهره‌مند شوند گفت: افراد برای آگاهی از قوانین و دستورالعمل سازمان بیمه سلامت می‌توانند به سایت اداره کل به آدرس http://hm.ihio.gov.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545581

مهمترین اخبار ایران و جهان: