نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 17:46

دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرخس معارفه شد

با حکم آیت‌الله احمد علم‌الهدی، رئیس ستاد امر به و معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مجید سیستانی دیزقندی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرخس منصوب شد.

به گزارش ‌خبرگزاری فارس از سرخس، با حکم آیت‌الله احمد علم‌الهدی، رئیس ستاد امر به و معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مجید سیستانی دیزقندی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرخس منصوب شد.

امام جمعه سرخس امروز در مراسم معارفه دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرخس با اشاره به قیام امام حسین(ع) و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است و باید در جامعه بسط و گسترش یابد و این یک وظیفه همگانی است.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری با اشاره به لزوم وجود ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تشکیلاتی باید باشد که به این حوزه جهت دهد و این از وظایف این ستاد است.

وی بیان کرد: کسانی که منافق هستند مقابل امر به معروف و نهی از منکر می‌ایستند و تلاش می‌کنند این امر مهم برعکس عمل شود و معروف و منکر جابجا شوند، در حقیقت تین افراد نفوذی‌ها هستند.

بختیاری وحدت را یکی از ضروری‌ترین معروف‌ها عنوان کرد و گفت: حضور در انتخابات و مشارکت بالا در آن نمونه بارز وحدت است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر به سه بخش آموزش، مطالبه‌گری و نظارت تقسیم می‌شود و در حقیقت این ستاد برای کمک به دستگاه‌ها است.

مهدی رضایی افزود: هر جایی از هر اداره‌ای مشکلی را ببینیم مطالبه‌گری می‌کنیم و گزارشات از بدنه مردم به دست ما می‌رسد.

وی در ادامه به راه‌اندازی نرم افزار تعاملی «سو» برای ارتباط مردم، ستاد و دستگاه‌های اجرایی اشاره و عنوان کرد: در این نرم افزار که در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال فعالیت است طی امسال ۸۵۰۰ گزارش ثبت شده داشتیم و بیش از ۸۹ درصد از این گزارشات به نتیجه رسیده است.

فرماندار سرخس نیز در این جلسه امر به معروف و نهی از منکر را راهی برای واکسینه کردن جامعه عنوان کرد و گفت: اقدامات بسیار خوب فرهنگی در سطح شهرستان سرخس ذیل قرارگاه فرهنگی دفتر امام جمعه انجام شده است.

حسن نوری‌زاده بیان کرد: در دهه پایانی صفر امسال بیش از ۱۱ هزار نفر زائر پیاده به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و در اربعین نیز زائران اربعین از کشورهای آسیای میانه از مرز سرخس وارد سرخس شدند.

در پایان این جلسه از خدمات حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی به عنوان دبیر سابق ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سرخس تقدیر و حجت‌الاسلام مجید سیستانی دیزقندی به عنوان دبیر جدید این ستاد معارفه شد.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614637

مهمترین اخبار ایران و جهان: