نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 18:56

راه اندازی پویش اهدای خون مهر فاطمی در خراسان رضوی

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: به‌ منظور تأثیر در نگرش دختران و زنان نسبت به‌ ضرورت و حیات‌‌بخش بودن اهدای خون، پویش مهر فاطمی با شعار بانوی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید اصغریان از اجرای پویش اهدای خون مهر فاطمی از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبرداد و اظهارکرد: با توجه به اینکه در 8 ماهه سال جاری در خراسان رضوی 107 هزار و 498 نفر اهدای خون داشتند که از این تعداد تنها 5 هزار و 430 نفر بانوان بودند و با توجه به نیاز بیشتر بانوان به فراورده‌های خونی و از طرفی تشویق بانوان به اهدای خون، پویشی را با شعار بانوی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و به‌ منظور تأثیر در نگرش دختران و زنان نسبت به‌ ضرورت و حیات‌‌بخش بودن اهدای خون، پویشی تحت عنوان مهر فاطمی را در خراسان رضوی و هم‌زمان با سراسر کشور اجرا کردیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی تأکید کرد: باور داریم که اگر یک زن در خانواده به جمع اهداکنندگان خون بپیوندد، بر فرهنگ‌سازی این عمل انسان‌دوستانه در بین دیگر اعضای خانواده و جامعه نیز اثرگذار خواهد بود و به همین دلیل سازمان انتقال خون ایران توجه ویژه‌ای به بهبود سطح مشارکت بانوان در امر اهدای خون دارد.

اصغریان با بیان اینکه گروه‌های خونی o_و A+ و A_ و AB مثبت و منفی از دیروز به مراکز مراجعه داشتند، اظهار داشت: پویش اهدای خون مهر فاطمی از شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) تا روز ولادت حضرت فاطمه(س) یعنی از تاریخ 26 آذر تا 13 دی در پایگاه‌های اهدای خون استان برگزار و تاکنون بیش از 300 نفر در این پویش شرکت داشتند.

گفتنی است، پایگاه اهدای خون حرم مطهر رضوی واقع در صحن پیامبر اعظم(ص) از ساعت8:30 الی 17 برای پذیرش زائران و مجاوران فعال است. پایگاه اهدای خون امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی خیابان دانشگاه نیز برای پذیرش اهداکنندگان فعال است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608581

مهمترین اخبار ایران و جهان: