نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:21

یک قلاده روباه و یک بهله جغد در پارک ملی کلاه‌قاضی رهاسازی شدند

اصفهان- یک قلاده روباه و یک بهله جغد با گذراندن مراحل درمان و بازپروری در پارک آموزشی حیات وحش صفه در زیستگاه طبیعی کلاه‌قاضی رهاسازی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کارگر مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اظهار داشت: روباه در زمان تحویل کمتر از یک ماه سن داشت که به وسیله شهروندان دوستدار حیوانات با هماهنگی اداره کل محیط زیست به پارک آموزشی حیات وحش صفه منتقل شد.

وی با اشاره به ضعف جسمی و آسیب یک دست این حیوان افزود: اقدامات لازم برای درمان، تغذیه، شیردهی، تقویت و بهبود وضعیت جسمی این روباه را دامپزشک و کارشناسان مجموعه انجام و پس از یک سال با تکمیل دوره بازپروری و توان لازم حیوان برای ادامه زندگی در طبیعت، با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست در زیستگاه طبیعی رهاسازی شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه یک بهله جغد هم در حالت تیرخورده و با عفونت شدید در ناحیه گردن و بال به وسیله عوامل یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست به مجموعه تحویل داده شد گفت: این پرنده در مدت یک سال درمان شد و با آمادگی برای پرواز و شکار در محیط و زیستگاه طبیعی رهاسازی شد.

کارگر گفت: پارک آموزشی حیات وحش صفه، علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و نگهداری از حیوانات توقیفی و آسیب‌دیده در طبیعت، به‌عنوان تنها مرکز تخصصی درمان حیوانات وحشی و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست دارای کارکرد درمانی و نقاهتگاهی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311637

مهمترین اخبار ایران و جهان: