نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 16:34

افزایش ۲۰ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۲۰ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار در 2 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلیم‌اله وثوقی بعدازظهر امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: در دو ماهه گذشته بیش از ۹۰ هزار تن کالا از مرزبیله سوار صادر شده و این میزان کالا توسط ۴ هزار و۳۸۷ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادرات شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به عمده کالاهای صادراتی افزود: نمک، شیشه، کاشی، انواع فلفل، میلگرد، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی و بادمجان عمده کالاهای صادراتی است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در مدت یاد شده ۴هزار و ۷۴۸ تن کالا توسط ۲۲۸ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار وارد شده که ۷۵ درصد از کالاهای وارداتی توسط کامیون ایرانی و ۲۵ درصد نیز توسط کامیون آذری وارد مرز شده‌اند.

عضو شورای اداری استان اردبیل عمده کالاهای وارداتی را شامل انواع کاغذ،آبمیوه،الیاف مصنوعی،نخ و جو عنوان کرد و ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳۴ درصدی را نیز در واردات کالا شاهد هستیم.

وثوقی تصریح کرد: در دوماهه گذشته ترانزیت خروجی از مرز بیله سوار ۹۱ هزار و۸۴۷ تن کالا بوده که این میزان کالا توسط ۴هزار و۱۴۸ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

وی گفت: در مدت یاد شده ۶۲ هزار و۸۰۷ تن کالا توسط ۲ هزار و ۹۰۴ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده و از این میزان ۲ هزار و۱۴۹ تن کالا توسط ۱۱۵ دستگاه کامیون ایرانی،۵۳ هزار و ۵۵۹ تن کالا توسط ۲هزار و۴۰۳ دستگاه کامیون آذری، ۳هزار و۶۴۶ تن کالا توسط ۲۲۰ دستگاه کامیون گرجستان و ۳هزار و۴۵۳ تن کالا نیز توسط ۱۰۶ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277837

مهمترین اخبار ایران و جهان: