نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 16:01

کشتارگاه صنعتی ۱۲۰ میلیاردی در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نخستین کشتارگاه صنعتی این استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، افشین قطبی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد دام‌های سبک و سنگین استان یک میلیون رأس است و در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار راس گوساله در واحد‌های دامداری استان بوشهر پرواربندی و روانه بازار داخل استان و سایر نقاط کشور شد.

وی با بیان این‌که در همین مدت بیش از یک‌ هزار رأس گوساله به خارج از کشور صادر شد، افزود: در زمان حاضر صادرات دام از کشور ممنوع است. 

قطبی با اشاره به شروع ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام استان بوشهر در دهه فجر سال ۱۴۰۱، ادامه داد: ظرفیت این کشتارگاه ۱۵ هزار دام سنگین و ۷۵ هزار رأس دام سبک در سال است، که در زمان حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و برنامه مجری این است که تا پایان سال بتواند خط کشتار را فعال کند. 

افشین قطبی سرمایه‌گذاری روی این طرح را ۱۲۰ میلیارد تومان دانست و اعلام کرد: بالابودن توان کشتار دام، امکان توسعه کشتار در آینده، امکان بسته‌بندی و توان ورود به صادرات گوشت و رعایت موازین بهداشتی در هنگام کشتار از مزیت‌های کشتارگاه صنعتی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1285181

مهمترین اخبار ایران و جهان: