نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 12:26

دست‌فروشان در حاشیه راه‌های استان بوشهر جمع‌آوری می‌شوند

بوشهر- رئیس اداره نگهداری حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: دست‌فروشان در حاشیه راه‌های استان بوشهر جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول خمیسی صبح پنحشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمع آوری دست‌فروشان در حاشیه راه‌های استان در دستور کار است چون استقرار آنها در این فضاها، خطرات زیادی را برای مسافران و رانندگان به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه برخورد با دست‌فروشان به دلیل تعداد زیاد آنها دشوار است، از این رو اولویت با بزرگراه‌ها است افزود: بیشترین میزان استقرار دست‌فروشان در حریم جاده‌های استان در بزرگراه‌های خلیج فارس و سیراف مشاهده می‌شود.

خمیسی ادامه داد: بر اساس ماده هفت قانون ایمنی راه‌ها، استقرار هرگونه اشیا در راه و حریم قانونی آن ممنوع است و این اداره کل با آن برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه تأمین ایمنی و سهولت تردد کاربران جاده‌ای، اصلی ترین اولویت این اداره کل است، اظهار داشت: فروش در کنار جاده نه تنها برای این دست‌فروشان خطرناک است بلکه برخی رانندگان هم با مشاهده دست‌فروشان، به ناگاه برای خرید میوه و یا دیگر محصولات تغییر مسیر می‌دهند که این تغییر مسیر ناگهانی سبب کاهش توان راننده یا دیگر کاربران جاده‌ای در کنترل خودرو شده و منجر به وقوع سانحه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ۳۰ طرح جمع آوری دست‌فروشان جاده‌ای بوشهر در سال گذشته اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته موفق به پاکسازی برخی نقاط شده ایم ولی دست‌فروشان در نقاط دیگر به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356281

مهمترین اخبار ایران و جهان: