نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:38

ابلاغ ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات سیل مانسون ؛ بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند

مدیرکل بیمه و بازتوانی سازمانی مدیریت بحران کشور گفت: تسهیلات سیل مانسون به پنج بانک در کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد که نسبت به پرداخت آن به مشمولان اقدام کنند.

حسین رزاز زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از ابلاغ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سیل مانسون خبر داد و اظهار کرد: تسهیلات ۳۵۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته مانسون به پنج بانک عامل ابلاغ شد که نسبت به اعطای تسهیلات به مشمولان اقدام شود.

مدیرکل بیمه و بازتوانی سازمانی مدیریت بحران کشور افزود: متاسفانه تا خرداد امسال تضمین‌ نامه‌ای از طرف سازمان برنامه و بودجه صادر نشده بود و بانک ها این کار را انجام نداده بودند و پرداخت تسهیلات روی زمین مانده بود.

وی بیان کرد: با همکاری مدیریت بحران تضمین نامه سازمان برنامه و بودجه برای استان ارسال و تک به تک مدیران عامل بانک ابلاغ است.

این مسئول ‌بیان کرد: بانک‌های ملی، صادرات، مسکن، تجارت و ملت الاغ شده و هر کدام باید۷۰ میلیارد تومان به مشمولین سیل مانسون پرداختی داشته باشند.

رزاز زاده بیان کرد: با مصوبه ای که انجام شده ظرف روزهای آینده شاهد پرداخت باشیم.

وی بیان کرد: سقف تسهیلات باغبانی ۱۰۰ میلیون تومان، زراعت ۷۰ میلیون، دام و طیور ۸۵ میلیون، آب و خاک ۱۵۰ میلیون، ۲۱۰ میلیون شیلات، ۷۵ میلیون برای واحدهای تولیدی و پرورشی و حوزه عشایری ۸۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است‌

رزار زاده از در نظر گرفتن شدن تسهیلات خشکسالی سال ۹۹_۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سقف تسهیلات خشکسالی ۲۰ میلیون تومان است که علی‌رغم اینکه تضمین نامه صادر و ابلاغ شده بود اما بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات خشکسالی اقدامی نکردند.

مدیرکل بیمه سازمانی مدیریت بحران کشور همچنین از کسب رتبه برتر مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بند(خ) خبر داد و گفت: سازمان مدیریت بحران در جذب اعتبارات خسارت حوزه کشاورزی در میان سه استان برتر کشور قرار گرفت و مورد تقدیر رئیس سازمان مدیریت بحران قرار گرفتند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302081

مهمترین اخبار ایران و جهان: