نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 09:41

بررسی ظرفیت توسعه ترانزیت ریلی در کرمانشاه

مدیرکل منطقه‌ای راه آهن اراک- کرمانشاه با ناظرگمرکات استان کرمانشاه به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های راه آهن استان کرمانشاه در راستای توسعه و افزایش مبادلات تجاری این استان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سعید ترکی مدیرکل منطقه‌ای راه آهن اراک- کرمانشاه در دیدار علی‌اصغر عباس‌زاده ناظرگمرکات استان کرمانشاه که با هدف استفاده از ظرفیت‌های راه آهن استان کرمانشاه در راستای توسعه و افزایش مبادلات تجاری استان برگزار شد، از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی و مزیت و نقشی که راه آهن استان در جابجای کالا می‌تواند داشته باشد، مطالبی را بیان کرد.

عباس‌زاده، ناظرگمرکات استان کرمانشاه نیز در این دیدار در ابتدا از پتانسیل مرزهای این استان و نقش آن در توسعه و رونق بخشی به اقتصاد منطقه سخن گفت.

*آمادگی حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در راه‌اندازی گمرک اختصاصی در راه آهن کرمانشاه

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه دارای ۵ مرز فعال با کشور عراق است، اظهار کرد: گمرکات این استان نیز همواره در صادرات کالا به عراق نقش مهمی را داشته و در ۹ ماهه سالجاری نیز در صادرات کالا به این کشور رتبه نخست را در بین دیگر گمرکات کشور از آن خود کرده است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: استفاده از ظرفیت‌های ریلی و بهره‌گیری از پتانسیل راه آهن کرمانشاه در رویه‌های صادرات و ترانزیت، به رونق اقتصاد و افزایش حجم مبادلات تجاری استان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمک به افزایش حجم تجارت خارجی استان از برنامه گمرکات این استان است، آمادگی خود را در ایجاد گمرک اختصاصی در راه آهن کرمانشاه در صورت فراهم شدن بسترهای مورد نیاز عنوان کرد.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638181

مهمترین اخبار ایران و جهان: