نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 18:07

تقویت بن‌مایه‌های مذهبی و دینی جوانان در رعایت حجاب و عفاف تاثیرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: تقویت بن‌مایه‌های مذهبی و دینی جوانان و معرفی و تبیین اسلام رحمانی به آنها در رعایت حجاب و عفاف اثرگذار است.

محمد رعیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن عسکری(ع) در موضوع حجاب اظهار کرد: در نیمه سال گذشته در استانداری گلستان در راستای مقوله حجاب و عفاف قرارگاه امام حسن عسکری(ع) تشکیل و وظایف استانی ادارات و نهادهای مختلف احصا شد.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در راستای گسترش فرهنگ از مصوبات ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۸ عفاف و حجاب، اقدامات فرهنگی خود را سرعت بخشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: مصوبات احصا شده برای معاونین روسای ستادی و واحدهای شهرستان ارسال و تاکید شد که اقدامات بیشتری در این راستا انجام شود و برای انجام این اقدامات، بودجه‌هایی به موسسات فرهنگی و هنری تخصیص پیدا کرد.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته ادامه داد: در این راستا هم قرارگاهی با ریاست سپاه نینوا تشکیل و اقدامات موثر با قوت بیشتر ادامه پیدا کرده و با تشکیل کارگروه‌های مختلف تلاش کردیم تا با اتخاذ تدابیر فرهنگی و مبتنی بر تبیین و تحلیل با این آسیب‌ها برخورد کنیم.

رعیت گفت: همچنین کارگروه فرهنگی و هنرمندان با ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیری بسیج هنرمندان تشکیل و قرار شد تا گزارش فعالیت‌های نظارتی و اقدامات موثر در این حوزه به صورت هفتگی به دبیرخانه قرارگاه که در اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری راه اندازی شده، ارسال شود.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات جدول ۱۷ به صورت ویژه مبلغ سیصد میلیون تومان برای حمایت از اجرای فعالیت‌ها و طرح‌های موسسات فرهنگی، هنری،قرآنی و رسانه‌ای در سال گذشته از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ اختصاص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز کرد: همچنین از محل اعتبارات سال گذشته بودجه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری،رسانه‌ای،قرآنی و موسسات تکلیف شد که یک پنجم اعتبارات تبصره ۱۴ (حمایت از موسسات) به ارتقاء فعالیت‌های مرتبط با حجاب و عفاف اختصاص پیدا کند.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه مدو لباس ملی در استان، برگزاری نمایشگاه پوشش اقوام گلستان، حمایت از چاپ کتاب لباس و پوشش عروس در اقوام گلستان، کارگاه آموزشی سوادرسانه‌ای، تولید نماهنگ با موضوع حجاب و عفاف، حمایت از تولید سرود در روز دختران، نظارت بر سالن های سینما، محل برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها، انتخاب ناظر از میان هنرمندان برای نظارت بر عملکرد و پوشش سایر هنرمندان، نشست‌های تخصصی و تبیین موضوع حجاب و عفاف بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه حجاب و عفاف است.

رعیت مدرسه را به عنوان دومین و مهمترین نهاد اجتماعی موثر در تربیت نسل‌ها برشمرد و گفت: مدرسه به عنوان دومین و مهمترین نهاد اجتماعی موثر در تربیت نسل‌ها می‌تواند در تبیین الگوی مناسب برای نوجوانان تاثیرگذار باشد‌.

وی افزود: همچنین با توجه به گرایش انکار ناپذیر نوجوانان و جوانان به فضای مجازی و اطلاعات طبقه‌بندی نشده و اغلب بی‌ریشه و پایین بودن سرانه سوادرسانه‌ای در آحاد جامعه، تبیین مسائل برای نوجوانان و افزایش سوادرسانه‌ای آنها بسیار ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: تقویت بن‌مایه‌های مذهبی و دینی جوانان و نوجوانان و معرفی اسلام رحمانی به آنان و تبیین ضرورت رعایت عفاف و حجاب برای آنها بسیار ضروری است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271537

مهمترین اخبار ایران و جهان: