نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 14:05

انگیزه خیانت دشمنان اسلام زدایی است

امام جمعه نایین گفت: انگیزه خیانت دشمنان فقط در مسائل نظامی و اقتصادی نیست بلکه در تلاش هستند که اسلام‌زدایی کنند و اگر بتوانند می‌خواهند شما را از دین خارج کرده و در قلمرو ذلالت، گمراهی و تبعیت کردن از دشمن، وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت فرا رسیدن قیام ۱۵ خرداد آغازگر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در وصیت نامه سیاسی امام خمینی(ره) حضرت لازمه صیانت و پاسداری از ارکان انقلاب اسلامی را بیداری امت اسلامی می‌دانند که بیداری مردم عامل اساسی برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه خفتگی و بی‌تفاوتی مردم باعث از بین رفتن آرمان‌های انقلاب خواهد شد، گفت: بیداری امت اسلامی یعنی هوشیاری آحاد امت نسبت به دشمنی دشمنان و نقشه‌های آنان، چنانچه بر اساس آیات قرآن کریم دشمنان هر روز در تدارک توطئه جدید برای امت اسلامی هستند و همواره نقشه‌های تازه طراحی می‌کنند.

مطهرخو تصریح کرد: انگیزه خیانت دشمنان فقط در مسائل نظامی و اقتصادی نیست بلکه در تلاش هستند که اسلام‌زدایی کنند و اگر بتوانند می‌خواهند شما را از دین خارج کرده و در قلمرو ذلالت، گمراهی و تبعیت کردن از دشمن، وارد کنند.

خطیب نماز جمعه نایین خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف شوم از هر وسیله‌ای از جمله جاسوسان، نفوذی‌ها و فریب‌خوردگان و از هر ابزاری همچون ابزار هنر، موسیقی و فضای مجازی استفاده می‌کنند تا افراد ضعیف الایمان را همراه خود کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید دشمن باور باشیم اما دشمن‌هراسی و دشمن‌تسلیمی نداشته باشیم، بیان کرد: همه ما باید بپذیریم که این نظام دشمن دارد و کسی که می‌گوید شما اگر نیت‌تان را درست کنید دیگر دشمن ندارید یا بویی از سیاست نبرده و یا نفوذی دشمن است.

وقتی تبیین موجب روشنگری می‌شود که مثل تحلیل رهبر جامع‌نگرانه باشد.

مطهرخو در ادامه با بیان اینکه مجلس یازدهم بارها مورد قضاوت‌های مختلف قرار گرفته است، گفت: گروهی از ورشکستگان سیاسی یعنی کسانی که فقط علاقه به آغوش کدخدا داشتند از همان ابتدا تلاش کردند این مجلس را مجلس اقلیت بنامند در حالی که کاهش مشارکت مردم نتیجه عملکرد و فرصت سوزی‌های خودشان بود.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: گروه دوم از همین جریان، ترکیب این مجلس کنونی را حاصل جمع تندروها و بی‌توجه‌ها به مناسبت‌های جهانی دانستند از جمله آن که اقدام راهبردی مقابله با تحریم‌ها را موجب جلوگیری از اجرای برجام دانستند.

وی اضافه کرد: این گروه همان کسانی هستند که کشور را سالیان زیاد معطل کرده و گرفتاری مردم حاصل همان بی‌تدبیری‌ها است و هشت سال تمام مناسبات بین‌المللی، فرهنگی و اقتصادی را به قصه پر غصه و بی‌فرجام برجام گره زدند.

مطهرخو تصریح کرد: گروه سوم برخی از تحلیلگران جبهه انقلاب هستند که مجلس کنونی را منفعل و خنثی در برابر وقایع و حوادث می‌دانند و علت تحلیل‌شان این است که روی عملکرد فردی نمایندگان تمرکز می‌کنند ولی در تعبیر کلی می‌گویند این مجلس انقلابی نیست.

امام جمعه نایین افزود: عده‌ای هم از آن طرف بوم می‌افتند و چشم به روی همه اشتباهات و کم‌توجهی‌های بسته و انگار اصلا خطایی در مجلس یازدهم وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به ما یاد دادند که در نقد و تحلیل چگونه باید عمل کنیم، گفت: زیباترین و کامل‌ترین تحلیل را رهبر انقلاب بیان کردند که فرمودند این مجلس انقلابی، باسواد، جوان و پر تحرک است و البته استثنائاتی هم وجود دارد.

مطهرخو تصریح کرد: آن‌هایی که می‌خواهند نقد، تحلیل و تبیین کنند کسی مانع کار آن‌ها نمی‌شود اما وقتی تبیین موجب روشنگری می‌شود که مثل تحلیل رهبر جامع‌نگرانه و کامل باشد.

امام جمعه نایین در پایان از مسؤولان شهرستان به ویژه ناحیه مقاومت بسیج، هیئت امنا مساجد، انقلابیون و فرهنگ‌سازان که در جبهه فرهنگی با تمام کمبود‌ها کار می‌کنند و وسط میدان هستند و در دهه کرامت و سالروز آزادی خرمشهر با برنامه‌های متعدد دل مردم را شاد و آن‌ها را با این مناسبات پیوند دادند، تشکر و قدردانی کردند.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1256881

مهمترین اخبار ایران و جهان: