نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 06:55

نخستین تماس تلفنی بشار اسد پس از بازگشت تاریخی به اتحادیه عرب

رئیس جمهور سوریه در تماس تلفنی با رئیس دولت امارات متحده عربی، موضوع پیوستن سوریه به اتحادیه عرب را با وی مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری سوریه در خبری اعلام کرد که بشار اسد در تماس تلفنی پس از بازگشت مجدد سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب، با رئیس امارات متحده عربی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) شامگاه یکشنبه اعلام کرد که رئیس جمهور سوریه با شیخ «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی تلفنی گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، اسد و بن زائد درباره تحولات مثبت در جهان عرب به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس جمهور سوریه از نقش امارات متحده عربی برای ایجاد اتحاد و بهبود روابط عربی جهت تحکیم همکاری مشترک کشورهای عربی و خدمت به منافع کشورها و مردم عرب ابراز قدردانی کرد.

در این گفت‌وگو همچنین روابط دوجانبه و همکاری‌های مستمر سوریه و امارات متحده عربی در بسیاری از زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت گرفت که کشورهای عضو اتحادیه عرب روز یکشنبه موافقت خود را با طرح بازگشت سوریه به این اتحادیه اعلام کردند.

شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در پایان نشست خود در قاهره با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی از سرگیری مشارکت دولت سوریه در نشست‌های این اتحادیه را اعلام کرد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1196281

مهمترین اخبار ایران و جهان: