نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 15:28

استان قزوین بالاترین درخواست سرمایه گذاری در صنعت را دارد

قزوین- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: استان قزوین یکی از استان‌هایی است که بالاترین درخواست سرمایه گذاری داخلی در حوزه صنعت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمانی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در شهرستان البرز اظهار کرد: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های موجود، یکی از استان‌هایی است که بالاترین جذب سرمایه خارجی و درخواست سرمایه گذاری داخلی در حوزه صنعت را به خود اختصاص داده و می‌بایست با برنامه ریزی مدون و آینده نگری مناسب، زیرساخت‌های لازم را جهت توسعه صنعتی فراهم کرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در حوزه تولید افزود: هدایت صنایع جهت استفاده از اراضی موجود و ظرفیت‌های خالی در سطح استان و به ویژه شهر صنعتی البرز که ظرفیت‌های مطلوبی جهت سرمایه گذاری دارد، می‌تواند گام مؤثری در راستای نیل به اهداف توسعه اقتصادی در استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین با بیان اینکه سیاست استان آینده نگری در حوزه مصرف انرژی است و باید به سمت به روز شدن صنعت حرکت کنیم، گفت: در همین راستا ضمن حمایت از وضع موجود به دلیل برخی از مشکلات، باید شرایط به روز شدن سیستم‌ها و ماشین‌آلات را در صنایع فراهم کنیم.

وی یادآور شد: امکانات و تجهیزات مدرن به سمت کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری حرکت کرده و اگر ما خود را به روز نکنیم در بازارهای رقابتی شکست خواهیم خورد.

گفتنی است در این بازدیدها، موضوعات مرتبط با طرح‌های توسعه چند شرکت از جمله بالین تک و فیروز بررسی و پیگیری لازم جهت رفع موانع موجود انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401737

مهمترین اخبار ایران و جهان: