نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 14:14

پروژه های راهداری مرز مهران یک هفته قبل از اربعین تکمیل می شوند

ایلام-رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:پروژه های این سازمان در مهران یک هفته قبل از اربعین تکمیل و کارگاه ها جمع آوری می شود تا زائران بدون مشکل تردد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی ظهر امروز پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ویژه ی اربعین استان ایلام، در پایانه برکت مرز مهران با بیان اینکه سازمان راهداری از دهه فجر سال گذشته تاکنون بالغ بر هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران اجرا کرده است اظهار داشت: ساماندهی پایانه برکت در حیطه مسوولیت سازمان شهرداری‌های کشور قرار داشت که در اردیبهشت سال گذشته به این سازمان محول شد و در آن زمان برنامه ریزی لازم برای ساماندهی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه محوطه سازی و همچنین بخش زیادی از آسفالت این محوطه انجام شده است افزود: در حال حاضر مرکز پایش و ساخت ساختمان رانندگان در دستور کار قرار دارد و همچنین تعداد چشمه‌های بهداشتی نیز افزایش پیدا می‌کنند.

امانی در بخش دیگر سخنان خود پایانه برکت را یک سالن انتظار برای خدمات رسانی به زائران عنوان کرد و افزود: جهت جلوگیری از احساس گرمای کمتر برای زائران قبل از سوار شدن به اتوبوس‌ها، نصب سایبان در سکوها نیز جزو برنامه‌های راهداری است.

امانی با اشاره به اینکه از دهه فجر سال گذشته تاکنون هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در مسیرهای منتهی به مرز مهران در حوزه راهداری هزینه شده است خاطر نشان کرد: این قبیل پروژه‌ها تا زمانی که زیرساخت‌های مرز مهران به حداکثر نیاز ممکن برسن استمرار خواهند داشت.

سید زاهدین چشمه خاور مدیر کل راهداری و حمقل و نقل جاده‌ای ایلام نیز در این آیین با اشاره به اینکه ۲۰ هزار متر مربع سایه بان در پایانه مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان احداث شده است، گفت: با توجه به گرمای هوا، است .۱۰ کیلومتر جت فن و مه پاش نیز تهیه و نصب و همچنین ۷ هزار متر مربع سایه بان موقت نیز ایجاد شده است.

وی افزود: احداث ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و فضا سازی و کار فرهنگی در پایانه شهید قاسم سلیمانی به مبلغ ۲ میلیارد تومان نیز از پروژه‌های بهره برداری شده در پایانه مرزی شهید و پایانه برکت است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود :۱۶۵ کیلومتر روکش آسفالت محورهای مواصلاتی مرز مهران ،۲ هزار کیلومتر خط کشی، روشنایی گردنه‌ها و تونل‌ها، نصب انواع علائم اخباری، اطلاعاتی و انتظامی، نصب نیوجرسی در محورهای مواصلاتی از این پروژه‌ها هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435581

مهمترین اخبار ایران و جهان: