نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 13:44

حمله مشترک جریان غربگرا و اینترنشنال به دولت

همزمان با دومین سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم، برخی رسانه های جریان غربگرا همصدا با رسانه های معاند به دولت حمله کرده و طوری وانمود می کنند که در این دو سال هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته و هیچ روزنه امیدی برای بهبود اوضاع کشور وجود ندارد.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

همزمان با دومین سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم، برخی رسانه های جریان غربگرا همصدا با رسانه های معاند به دولت حمله کرده و طوری وانمود می‌کنند که در این دو سال هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته و هیچ روزنه امیدی برای بهبود اوضاع کشور وجود ندارد.

در همین رابطه شبکه تروریستی اینترنشنال به مطلب تولید شده در روزنامه جمهوری اسلامی استناد کرده و نوشته است:«روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به انتقاد از سیاست های دولت پرداخته و نوشته در دو سال عمر دولت سیزدهم، شاخص های کلی اقتصادی به مرزهای خطر نزدیک شده است.»

 

جریان غربگرا به هیچ عنوان حاضر نیست که به میراث دولت روحانی اشاره کند، میراثی از بدهی های کلان و ترک فعل های متعدد. در دولت قبل، وزیر راه و شهرسازی به نساختن مسکن برای مردم افتخار می کرد، وزیر نفت مدعی بود که ساخت پالایشگاه، کثیف کاری است، وزیر نیرو مدعی بود که نباید نیروگاه ساخت، وزیر کشاورزی مدعی بود که خودکفایی در کشاورزی مزخرف است و...

دولت قبل با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه، کلید پاستور را تحویل داد. دولت قبل حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق قرضه بر جای گذاشت. در دولت قبل حداقل ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور و ۶۰ تن طلا بر باد رفت. در دولت قبل هزاران کارخانه و واحد تولیدی تعطیل شد. در دولت قبل به دلیل ترک فعل و ناکارآمدی، قیمت مسکن حداقل ۷ برابر افزایش یافت.

دولت قبل با این شرایط، قوه مجریه را تحویل گرفت. جریان غربگرا وقتی در سال ۹۲ دولت را در اختیار گرفتند مدعی بودند که مشغول آواربرداری هستند و این آواربرداری حداقل ۴ سال زمان می برد و مردم باید در ۴ سال دوم منتظر چیدن محصول و ثمردادن تلاش های دولت باشند.

به نظر شما رسانه بدنامی همچون اینترنشنال نگران کارآمدی دولت و رفع مشکلات مردم است؟! یا اینکه هدف اصلی اش یأس آفرینی و ناامیدکردن مردم از بهبود اوضاع است؟! با این حال، چه جریانی در داخل، در پروژه یأس آفرینی و ذبح امید، با دشمن همنوا شده و آب به آسیاب دشمن می ریزد.

 

حمایت ویژه صدای آمریکا از سلاح ورزی

صدای آمریکا- ارگان رسانه ای سازمان جاسوسی آمریکا- در مطلبی با عنوان «مشاجره در شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی؛ سلاح‌ورزی: کنار نمی‌روم، اگر می‌توانید برکنارم کنید » نوشت:«رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که در جلسه اخیر «شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی» میان وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی با رئیس کنونی «اتاق» مشاجره‌ای صورت گرفته و رئیس کنونی این اتاق خطاب به مقامات ارشد دولتی اعلام کرده که «کنار نمی‌روم و اگر می‌توانید برکنارم کنید.»

براساس اسناد موجود و نامه مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌ بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی در مورخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ با موضوع «نتیجه استعلام» اسامی ۲۵ نفر برای شرکت در انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی بلامانع اعلام می‌شود و در همین نامه ذکر می شود که با بررسی های به عمل آمده با عضویت حسین سلاح ورزی به عنوان نامزد انتخابات هئیت رئیسه اتاق بازگانی مخالفت می شود.

 

براساس مستندات موجود، این ادعا که نظر وزارت اطلاعات درباره رد صلاحیت‌ها اخذ نشده، صحیح نیست. انتظار آن است که درخصوص برگزاری غیرقانونی انتخابات اتاق بازرگانی ایران و حضور فرد رد صلاحیت شده در این انتخابات، برخورد قاطعی صورت گیرد.

گفتنی است بی بی سی، اینترنشنال، رادیو فردا، منوتو و دیگر رسانه های معاند بارها به صورت ویژه از حضور این فرد در اتاق بازرگانی دفاع کرده اند. به نظر شما چرا رسانه های معاند برای حضور چنین فردی در یک بخش مهم اقتصادی، اینقدر تلاش می کنند؟!

کارشناسان از اتاق بازرگانی با عنوان «پارلمان اقتصادی بخش خصوصی» نام می‌برند. بخشی که موتور محرک اقتصاد کشور است. همچنین اتاق بازرگانی ایران یکی از مراکز حساس اقتصادی کشور است و دسترسی ویژه به بسیاری از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دارد که به‌صورت طبیعی نباید در اختیار ‌اشخاص بدون صلاحیت قرار بگیرد با این‌حال نکته قابل تأمل این‌جاست که فردی که به‌عنوان رئیس‌جدید اتاق بازرگانی ایران انتخاب شده است، در اغتشاشات سال گذشته، حامی آشوب و التهاب بوده است.

پس از انتشار اخبار مربوط به روند انتخاب رئیس‌جدید اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان مجلس، رسانه‌ها و تشکل‌های دانشجویی نسبت به آن اعتراض کرده و خواستار اجرای قانون شدند. در این مورد نیز رسانه‌های معاند و جریان غربگرا به صورت ویژه از این فرد حمایت کرده و اصرار دارند که وی در مسند ریاست اتاق بازرگانی ایران باقی بماند، آن هم شخصی که آشکارا حامی اوباش و تروریست‌ها بوده و در جنگ ترکیبی، آب به آسیاب دشمن ریخته است. به نظر شما شخصی که برای براندازی، توئیت منتشر کرده و هشتگ می‌زد، می‌تواند امانتدار اسرار نظام بوده و در جنگ اقتصادی، مقابل دشمن بایستد؟!

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428837

مهمترین اخبار ایران و جهان: