نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 09:05

24 هکتار از بستر رودخانه‌های سمنان آزاد شد

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها در بیش از 24 هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مرتضی صفایی، مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌ها اظهار کرد: لایروبی رودخانه‌ها با هدف افزایش ظرفیت آب‌گذری رودخانه و حصول اطمینان از عبور ایمن سیلاب به طور مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون 17.4 کیلومترلایروبی و بازگشایی در رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان صورت گرفته، تصریح کرد: اقدامات لایروبی و بازگشایی در گل رودبار، سفیدرود، جوین، امامزاده عبدالله (ع) و رامه انجام شده است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: در استان سمنان علی‌رغم محدودیت شدید اعتبارات استانی و عدم کفایت اعتبارات ملی از سال ۹۸ تاکنون در 30 رودخانه و مسیل، بیش از 60 کیلومتر عملیات لایروبی و بازگشایی توسط شرکت آب منطقه سمنان انجام شده است.

صفایی از آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها در بیش از 24 هکتار در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: این مهم با هدف حفاظت و حراست از انفال و همچنین عبور ایمن سیلاب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی اراضی رودخانه‌ای از شهریور سال گذشته تاکنون با مساحتی بیش از 13 هکتار انجام شده است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم، بیش از 4.5 کیلومتر ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان انجام شده است.

صفایی از انعقاد قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها برای 750 کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این مهم در راستای اجرای تکالیف قانونی این شرکت مبنی بر تعیین حدود و بستر حریم رودخانه و مسیل‌ها انجام می‌شود.

وی از ساخت و نصب 12 عدد تابلو هشدار و اطلاع‌رسانی پیش‌ساخته در رودخانه‌های اصلی شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه خبر داد و گفت: نصب تابلوهای هشدار با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها به دلیل احتمال وقوع سیلاب، همچنین هشدارهای جدی در خصوص عدم دخل و تصرف در حدود بستر و حریم رودخانه‌ها صورت می‌گیرد.

پایان پیام/74001/ن/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419181

مهمترین اخبار ایران و جهان: