نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 21:28

زایمان بدون درد در بیمارستان شهید بهشتی کاشان فعال شد

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، از فعال شدن زایمان طبیعی بدون درد به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان در راستای اجرای برنامه‌های تحول نظام سلامت در این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مرضیه طالبیان سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان از فعال شدن زایمان طبیعی بدون درد به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان در راستای اجرای برنامه‌های تحول نظام سلامت در این مرکز خبر داد و اظهار کرد: انجام زایمان بدون درد در هر زایمان طبیعی و حتی مادری که قبلاً سزارین کرده و اکنون درخواست زایمان طبیعی دارد، امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های تحول نظام سلامت کشور، ترویج زایمان طبیعی است و استفاده از روش‌های بدون درد زایمان طبیعی از روش‌های ترویج این برنامه محسوب می‌شود.

طالبیان اظهار داشت: زایمان منجر به درد شدیدی برای بسیاری از مادران می‌شود و این در حالی است که هر مادر حق دارد برای کاهش درد حین زایمان تقاضای خود را اعلام کند، بنابراین تقاضای زایمان بدون درد از سوی هر مادر کاملاً داوطلبانه و حق طبیعی اوست.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: استفاده از این روش در بیماری‌های سیستمیک مثل افزایش فشارخون بارداری، برخی از انواع بیماری‌های قلبی و ریوی و اختلالات زایمان مثل انقباضات ناموزون رحمی و مواردی که استفاده از ابزار کمکی جهت زایمان استفاده می‌شود، می‌تواند مفید باشد.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431281

مهمترین اخبار ایران و جهان: